Selskabsmeddelelse nr. 12/2012

OMX Nordic Exchange Copenhagen A/S

8. februar 2012

Side 1 af 1

ERRIA A/S overdrager første skib til Uni-Tankers A/S og forlænger samarbejdet med Petróleos de Venezuela.

Overdragelse af kemikalietankskibe til Uni-Tankers

ERRIA A/S har i dag overdraget det første af 9 skibe til Uni-Tankers A/S (M/T Erria Maria). Leveringen af de resterende 8 skibe er planlagt afsluttet den 15. maj 2012. Skibene overdrages kontant. ERRIA A/S ejer 15 % af Uni-Tankers A/S.

Annullering af nybygning i Kina:

ERRIA A/S har to nybygningskontrakter med Rushan Shipyard, Kina om bygning af kemikalietankskibe på hver 6.500 DWT til levering i januar 2012 og maj 2012. Værftet har af flere gange udskudt leveringsdatoerne.

Som konsekvens af værftets manglende levering af første nybygning har ERRIA A/S annulleret denne ordre med krav om fuld økonomisk kompensation. Som følge af annulleringen er der risiko for, at ERRIA A/S udsættes for en voldgiftssag, hvis skibsværftet hævder, at Rederiet er medansvarlig for forsinkelserne. Dette er efter vor opfattelses ikke tilfældet. Der er hensat et beløb til omkostninger i forbindelse med en eventuel voldgiftsag i ERRIA A/S’ regnskab for 2011.

Stor ordre til ERRIA CONSULTING:

ERRIA CONSULTING, en division i ERRIA A/S, har indgået aftale om forlængelse af tilsynskontrakten på bygning af Aframax tankskibe for PDVSA (Petróleos de Venezuela), det nationale olieselskab i Venezuela med yderligere 3 år. Kontrakten er på 55 mio. kr.

Kontrakten med PDVSA vil bidrage positivt til ERRIA’s indtjening frem til og med 2014, og det er aftalemæssigt sikret, at betalingen foretages i Euro og at fortjenesten løbende kan overføres fra Venezuela til moderselskabet.

ERRIA CONSULTING løser i øjeblikket tilsvarende internationale opgaver for andre kunder i bl.a. Kina, Portugal, Bangladesh og Ghana.

Henrik N. Andersen

Adm. direktør