Valberedningens förslag till styrelse i Indutrade AB

Valberedningen föreslår att Johnny Alvarsson, Martin Linqvist, Eva Färnstrand, Bengt Kjell, Ulf Lundahl och Mats Olsson omväljs som ledamöter i styrelsen. Michael Bertorp har meddelat att han inte står till förfogande för omval. Till ny styrelseledamot föreslås Krister Mellvé.

Krister Mellvé är civilekonom från Lund och har en mångårig erfarenhet från internationell industriell verksamhet inom tillverkning och marknadsföring. Krister har i 18 år varit verksam inom Robert Bosch Group i Europa, Asien och Australien, senast som dotterbolagschef i Sydkorea. Dessförinnan var han verksam i handelsbolaget Benzlers i 19 år, verksamt inom tillverkning och försäljning av transmissionsutrustning för industrin.

Valberedningen föreslår vidare omval av Bengt Kjell som ordförande i styrelsen.

Valberedningens förslag innebär att antalet styrelseledamöter under kommande mandatperiod är oförändrat.

Indutrades årsstämma äger rum klockan 16.00 den 3 maj 2012 på Summit, Grev Turegatan 30 i Stockholm.

Stockholm den 14 februari 2011

Valberedningen

För ytterligare information, kontakta valberedningens ordförande Carl-Olof By på telefon

08-666 64 00 eller e-post valberedningen@indutrade.se.