RAMIRENTIN HALLITUKSEN PÄÄTÖS HANKKIA ENINTÄÄN 350.000 OMAA OSAKETTA

Vantaa, 2012-02-16 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent Oyj:n hallitus on varsinaisen yhtiökokouksen 7.4.2011 antaman valtuutuksen perusteella päättänyt hankkia enintään 350.000 yhtiön omaa osaketta. Hankkiminen alkaa aikaisintaan viikon kuluttua siitä, kun päätös on julkistettu tällä pörssitiedotteella.

Osakkeiden hankkiminen suoritetaan varsinaisen yhtiökokouksen antaman valtuutuksen mukaisesti. Osakkeet hankitaan muutoin kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa yhtiön vapaalla omalla pääomalla osakkeiden hankintahetken markkinahintaan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä. Osakkeet hankitaan ja maksetaan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n ja Euroclear Finland Oy:n sääntöjen mukaisesti.

Osakkeet hankitaan käytettäväksi osana yhtiön kannustinohjelmaa, vastikkeena mahdollisissa yrityshankinnoissa tai muissa yhtiön liiketoimintaan kuuluvissa järjestelyissä, investointien rahoittamiseksi, taikka yhtiöllä pidettäväksi, muutoin edelleen luovutettaviksi tai mitätöitäviksi. Osakkeiden hankkimiseen on painava taloudellinen syy, koska osakkeet hankitaan julkisessa kaupankäynnissä ja koska aiotut käyttötarkoitukset ovat yhtiön ja sen osakkeenomistajien edun mukaisia.

Vantaa, 16.2.2012

RAMIRENT OYJ

Magnus Rosén

LISÄTIEDOT:
Jonas Söderkvist, talousjohtaja, puh.  020 750 3248

JAKELU:
www.ramirent.com

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli 650 miljoonaa euroa. Konsernilla on 3.200 työntekijää 406 toimipaikassa 13 maassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.