RAMIRENT OYJ:N HALLITUS ON PÄÄTTÄNYT UUDESTA OSAKEPOHJAISESTA KANNUSTINJÄRJESTELMÄSTÄ YHTIÖN JOHDOLLE

Vantaa, 2012-02-16 08:13 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent Oyj:n hallitus on hyväksynyt uuden osakepohjaisen kannustinjärjestelmän yhtiön johdolle. Uuden järjestelmän tarkoituksena on yhdistää omistajien ja johdon tavoitteet yhtiön arvon nostamiseksi, sitouttaa johto yhtiöön ja tarjota johdolle kilpailukykyinen palkkiojärjestelmä, joka perustuu yhtiön osakkeiden omistukseen. Uusi järjestelmä sisältää osakkeiden omistuksen perusteella jaettavia lisäosakkeita (matching shares) ja suoriteperusteisesti jaettavia osakkeita (performance shares), ja se on suunnattu noin 50 johtoon kuuluvalle henkilölle ansaintajaksolla 2012—2014. Konsernin johtoryhmän jäsenet kuuluvat uuden kannustinohjelman piiriin.

Uudessa järjestelmässä on yksi ansaintajakso, kalenterivuodet 2012—2014. Järjestelmän mahdollinen palkkio ansaintajaksolta 2012—2014 perustuu konsernin kumulatiiviseen taloudelliseen tulokseen (Economic Profit) ja yhtiön osakkeen kokonaistuottoon (Total Shareholder Return, TSR). Ylimmän johdon osalta ennakkoedellytyksenä osakkeiden saamiselle järjestelmän nojalla on, että ylimpään johtoon kuuluva hankkii ja pitää omistuksessaan yhtiön osakkeita tietyn määrän hallituksen päätöksen mukaisesti.

Mahdollinen palkkio ansaintajaksolta 2012—2014 maksetaan osittain yhtiön osakkeina ja osittain rahana vuonna 2015. Rahaosuuden on tarkoitus kattaa palkkiosta aiheutuvat henkilökohtaiset verot ja veronluonteiset maksut. Palkkiota ei makseta johtohenkilölle, jos hänen työ- tai toimisuhteensa konserniin kuuluvassa yhtiössä päättyy ennen palkkion maksamista.

Ansaintajakson 2012—2014 perusteella maksettava enimmäispalkkio vastaa yhteensä enintään 350.000 Ramirent Oyj:n osakkeen arvoa (sisältäen myös rahana maksettavan osuuden).

Vantaa, 16.2.2012

RAMIRENT OYJ

Magnus Rosén

LISÄTIEDOT:
Jonas Söderkvist, talousjohtaja, puh.  020 750 3248

JAKELU:
www.ramirent.com

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli 650 miljoonaa euroa. Konsernilla on 3.200 työntekijää 406 toimipaikassa 13 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa.