Capilon AB observationsnoteras/receives observation status (26/12)

Goldcup 7468 AB, under namnändring till Verdane Capital VII Intressenter AB, offentliggjorde den 17 februari 2012 ett pressmeddelande med information om ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna och konvertibelägarna i Capilon AB. Enligt gällande regelverk kan ett bolag noterat på NASDAQ OMX Stockholm First North observationsnoteras om bolaget är föremål för ett offentligt uppköpserbjudande eller om en budgivare har offentliggjort sin avsikt att lämna ett erbjudande med avseende på bolaget.

Med anledning av det ovan anförda beslutar NASDAQ OMX Stockholm AB att aktierna (CAPN, ISIN-kod: SE0001859984, orderboks-ID: 37189) och konvertiblerna (CAPN KV 1, ISIN-kod: SE0002985440, orderboks-ID: 70758) i Capilon AB ska observations­noteras. Instrumenten observationsnoteras fr.o.m. idag den 17 februari 2012.

Goldcup 7468 AB, under name change to Verdane Capital VII Intressenter AB, published on February 17, 2012 a press release with information about a public offer to the shareholders and convertible loan holders in Capilon AB. The current rules of NASDAQ OMX Stockholm AB state that a company listed on First North may be given observation status if the company is subject to a public offer or if a bidder has disclosed its intention to raise such a bid in respect of the company.

With reference to what is stated above NASDAQ OMX Stockholm AB has decided that the shares (CAPN, ISIN Code: SE0001859984, Order Book ID: 37189) and convertible loans (CAPN KV 1, ISIN Code: SE0002985440, Order Book ID: 70758) in Capilon AB will be given observation status. The instruments will be given observation status with effect from today February 17, 2012.

För eventuella frågor om detta börsmeddelande vänligen kontakta Jonas Aldén eller Eva Norling på telefon 08-405 60 00.

For further information concerning this exchange notice please contact Jonas Aldén or Eva Norling, telephone + 46 8 405 60 00.