ILMOITUS eQ OYJ:N VARSINAISESSA YHTIÖKOKOUKSESSA 13.3.2012 TEHTÄVÄSTÄ EHDOTUKSESTA HALLITUKSEN JÄSENIKSI

eQ OYJ                                                 PÖRSSITIEDOTE

17.2.2012, KLO 15.15

eQ Oyj:n osakkeenomistajat, joilla on yhteensä yli 60 % yhtiön osakkeista ja äänimäärästä, ovat ilmoittaneet tekevänsä yhtiön varsinaisessa yhtiökokouksessa ehdotuksen hallituksen jäsenmäärästä, hallituksen jäsenten valitsemisesta sekä hallituksen jäsenten palkkioista ja kulujen korvausperusteista.

Ehdotus hallituksen jäsenten lukumääräksi

Osakkeenomistajat ehdottavat, että hallitukseen valittaisiin viisi jäsentä.

Hallituksen jäsenten valitseminen

Osakkeenomistajat ehdottavat, että hallitukseen valitaan uudelleen Ole Johansson, Georg Ehrnrooth, Eero Heliövaara sekä Jussi Seppälä ja että uutena jäsenenä Christina Dahlblom toimikaudeksi, joka päättyy seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä.

Kaikki jäsenehdokkaat ovat antaneet suostumuksensa tehtävään.

Christina Dahlblom (s. 1978) on Dahlblom & Sparks Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja. Hän toimii johtamisen ja asiakasymmärryksen konsulttina ja kouluttajana. Hän on toiminut Hanken & SSE Executive Education Ab:n toimitusjohtajana vuosina 2006–2011, ja TNS Gallup Oy:n yksikönjohtajana 2004–2006. Sitä ennen hän on työskennellyt mm. tutkijana Svenska handelshögskolanissa. Christina Dahlblom on koulutukseltaan kauppatieteiden tohtori ja business coach. Väitöskirja vuodelta 2004 käsitteli asiakasuskollisuutta pankkialalla.

Muiden ehdotettujen hallituksen jäsenten tarkemmat henkilötiedot esitetään yhtiön internet-sivuilla osoitteessa www.eQ.fi.

Hallitukseen ehdolla olevat ovat ilmoittaneet, että tullessaan valituksi he tulevat keskuudestaan valitsemaan puheenjohtajaksi Ole Johanssonin.

Hallituksen jäsenten palkkioista päättäminen

Osakkeenomistajat ehdottavat, että hallituksen puheenjohtajalle maksetaan palkkiona 3.300 euroa kuukaudessa ja hallituksen jäsenille 1.800 euroa kuukaudessa ja että matkustus- ja majoituskustannukset korvataan yhtiön kulukorvauskäytännön mukaan.

Helsinki 17.2.2012

eQ OYJ

Janne Larma

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Janne Larma, puh. +358 40 500 4366

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki, www.eq.fi

eQ -konserni on kotimainen varainhoitoon ja corporate finance –toimintaan keskittyvä yhtiöryhmä. Konserni tarjoaa sijoitus, pääoma ja hedge fund rahastoihin liittyviä palveluita sekä perinteistä varainhoitoa instituutioasiakkaille ja yksityishenkilöille. Konsernin hallinnoitavat varat ovat yhteensä noin 3,7 miljardia euroa. Lisäksi konserniin kuuluva Advium Corporate Finance tarjoaa yritys- ja kiinteistöjärjestelyihin sekä pääomajärjestelyihin liittyviä palveluja.

Lisätietoa konsernista saa sivuilta www.eq.fi.