Nr. 02/2012 Århus Elite A/S - Halvårsrapport for perioden 1. juli-31. december 2011

Aarhus, den 21. februar 2012

NASDAQ OMX Copenhagen A/S

Meddelelse nr. 2/2012

Århus Elite A/S, halvårsrapport for perioden 1. juli - 31. december 2011

Resultat som forventet – sportslig målsætning for halvåret opfyldt

Resumé af halvårsrapport

I overensstemmelse med reglerne for børsnoterede selskabers afgivelse af periodemeddelelser aflægger Århus Elite A/S hermed halvårsrapport for perioden 1. juli - 31. december 2011.

Udvalgte hovedpunkter:

• Koncernens resultat for perioden 1. juli – 31. december 2011 udviser et underskud på 7,7 mio. kr., hvilket er i overensstemmelse med forventningerne, og betydeligt bedre end sidste år, hvor AGF var i 1. division, og hvor der blev realiseret et underskud på 17,4 mio. kr.
  • Koncernens omsætning er steget fra 32,7 mio. kr. til 45,7 mio. kr., hvilket skyldes øgede indtægter fra tv, entré, bodsalg, merchandise og sponsorer.
  • Omkostninger er steget 4,7 mio. kr., som fordeler sig med 2,2 mio. kr. på eksterne omkostninger, der er direkte relaterede til øgede omkostninger ved at spille i Superligaen samt vareforbrug i forbindelse med den øgede omsætning, og 2,5 mio. kr. i personaleomkostninger.
  • Egenkapitalen udgør pr. 31. december 2011 43,2 mio. kr., og likvide beholdninger inkl. værdipapirer udgør 25,9 mio. kr.
  • Pengestrømme fra driften er i regnskabsperioden negative med 5,0 mio. kr. i forhold til negative pengestrømme på 8,0 mio. kr. i samme periode sidste år.
  • Selskabet har i halvåret gennemført den planlagte kapitalnedsættelse.
  • AGF er efter 1. halvår placeret som nr. 5 i Superligaen, 1 point efter en 3. plads, og derfor er den sportslige målsætning foreløbig opfyldt.
  • Med placeringer som hhv. nr. 1 og 5 i danmarksturneringen er AGF’s U17- og U19-hold tilfredsstillende placeret.
  • Århus Elite A/S forventer et underskud i regnskabsåret 2011/12 på mellem 13 og 17 mio. kr. Dette er en præcisering af forventningerne i forhold til tidligere (periodemeddelelse nr. 6/2011 af 28. oktober 2011) hvor forventningen var ”... et negativt resultat, der dog vil være væsentligt bedre end den seneste sæson i Superligaen 2009/10 (-25,3 mio. kr.), og dermed markant bedre end 2010/11 (-34,8 mio. kr.).”

Adm. direktør Jan Christensen udtaler:

”Jeg glæder mig over den positive sportslige og forretningsmæssige udvikling. Som oprykker er det tilfredsstillende, at vi overvintrer på en 5.-plads blot 1 point fra en 3.-plads. Jeg forventer et spændende forår, hvor vi forhåbentlig kan spille med om de pladser, som giver adgang til europæisk fodbold. På det forretningsmæssige område er det naturligvis utilfredsstillende, at vi endnu ikke har balance i økonomien. Men det er positivt, at fodboldforretningen har udviklet sig bedre end forventet, at vi på det seneste har etableret nye samarbejder med store danske virksomheder, at vores mange samarbejdspartnere er med os på vejen mod toppen af dansk fodbold, og at vi har nogle af Danmarks mest engagerede tilhængere. Vi er på rette vej.”

_______

For yderligere oplysninger kontakt bestyrelsesformand Torben Bjerre-Madsen på tlf. 22 23 50 00 eller administrerende direktør Jan Christensen på tlf. 30 91 00 01.

Århus Elite A/S

Torben Bjerre-Madsen                                Jan Christensen