YIT JA HGR PROPERTY PARTNERS UUDISTAVAT ARVOKIINTEISTÖN HELSINGIN RUOHOLAHDESSA

Helsinki, 2012-02-22 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --
YIT OYJ                            LEHDISTÖTIEDOTE           22.2.2012 klo 9.00

YIT JA HGR PROPERTY PARTNERS UUDISTAVAT ARVOKIINTEISTÖN HELSINGIN RUOHOLAHDESSA

YIT on solminut urakkasopimuksen Ruoholahdenkatu 23:ssa sijaitsevan noin 7 000 m2 suuruisen kiinteistön peruskorjaamisesta. Peruskorjaustyön myötä kiinteistöä kehitetään entistä paremmin nykyisten käyttäjien liiketoimintaa palvelevaksi ja samalla sillä pidennetään olennaisesti vuonna 1913 valmistuneen arvokiinteistön elinkaarta. Peruskorjattavan kiinteistön omistavat YIT Rakennus Oy ja HGR Property Partners Oy ja sille haetaan kansainvälistä LEED-sertifiointia.

Ruoholahdenkatu 23:n tilat peruskorjataan nykyaikaisiksi toimisto- ja liiketiloiksi vaiheittain ja ne valmistuvat kokonaisuudessaan syksyllä 2012. Vuokralaisille tarjotaan kattavat palvelut kuten ravintola- ja vastaanottopalvelut nykypäivän tarpeiden ja vaatimusten mukaisesti. Ravintoloitsijaksi tulee kansainvälisen laatutason ravintolapalvelut turvaava toimija. Kiinteistön pääkäyttäjänä jatkaa Suomen suurin liikematka- ja vapaa-ajanmatkatoimisto CWT Kaleva Travel, minkä jälkeen toimistotiloista on vuokraamatta enää noin 2500 m2.

- Peruskorjauksen jälkeen Ruoholahdenkadun toimitilat ovat nykyaikaista, mutta uniikkia tilaa historiallisessa arvokiinteistössä. Toteutamme tasokkaita ja joustavia sekä positiivisesti erilaisia toimitiloja tuleville käyttäjille kertoo Timo Erkkilä, YIT:n Korjausrakentamispalvelujen yksikönjohtaja.

- Olemme iloisia saadessamme jatkaa nykyisen pääkäyttäjän, CWT Kaleva Travelin vuokranantajana.

Kohteesta muodostuu yksi Ruoholahden parhaista toimitaloista käyttäjälähtöisen suunnittelun ja monipuolisten palveluiden ansiosta. Kaikista tiloista käydään jo nyt neuvotteluja ja kiinnostuneita tahoja on tullut koko ajan lisää hankkeen etenemisen myötä, ja olemme varmoja kohteen valmistuvan täyteen vuokrattuna syksyyn mennessä. Historiallisen rakennuksen kauniit puitteet, moderneiksi ja tehokkaiksi muokattavat sisätilat sekä näkymät merelliseen Ruoholahteen pitävät huolen, että kohteesta tulee yhtälailla pysyvästi haluttu käyttäjilleen kuin erinomainen sijoituskohde omistajilleenkin, sanoo Kari Helin HGR:stä.

- Yhdistyminen maailman suurimman matkatoimistoketjun Carlson Wagonlit Travelin kanssa on tarkoittanut asiakkaillemme uusia parannettuja palveluita ja tuotteita. Olemme ”upgreidanneet” toimintaamme monella tavalla ja tasolla. Kuin pisteeksi iin päälle pääsemme nyt päivittämään myös pääkonttorimme moderniksi toimitilaksi, joka tukee asiakaspalveluamme ja auttaa meitä entistä parempiin tuloksiin, kertoo Virpi Paasonen CWT Kaleva Travelin toimitusjohtaja.

Lisätietoja:
Timo Erkkilä, yksikön johtaja, Korjausrakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh 040 540 4313, timo.erkkila@yit.fi
Kari Helin, partner, HGR Property Partners Oy, puh 040 579 0570, kari.helin@hgrpropertypartners.fi

YIT OYJ

Virva Salmivaara

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

HGR Property Partners on kiinteistösijoitusyhtiö, joka sijoittaa suomalaisiin kiinteistösijoituskohteisiin ja kehityshankkeisiin. Yhtiö perustettiin vuonna 2005 ja on tehnyt kiinteistökauppoja noin 500 miljoonan euron kokonaisarvosta Suomessa.