Formuepleje LimiTTellus A/S: Halvårsrapport 2011/2012

Bestyrelsen i Formuepleje LimiTTellus A/S har i dag behandlet og godkendt selskabets halvårsrapport for perioden 1/7-31/12 2011, hvoraf følgende hovedpunkter kan fremhæves:

• Selskabet opnåede et resultat på -7,0 mio. kr. efter skat og omkostninger. Ved udgangen af regnskabsperioden udgjorde selskabets samlede aktiver i form af aktier i alt 552 mio. kr.

• I perioden har der været et fald i selskabets indre værdi på 0,5 procent efter skat og omkostninger. Resultatet skal ses i forhold til den generelle markedsudvikling, hvor det globale aktieindeks er faldet 2,0 procent og danske aktier er faldet omkring 15 procent.

• Porteføljen bestod ultimo 2011 af 98,9 procent aktier, mod 99,4 procent ved udgangen af regnskabsåret 2010/2011.

• Det er selskabets forventning over en 5-årig periode at forrente egenkapitalen med et afkast bedre end FT World. I indeværende regnskabsår, som startede den 1. juli 2011 og frem til d.d., er den indre værdi steget fra 124,8 til 134,7, hvilket svarer til en forrentning af egenkapital på 8,0 procent.

• På baggrund af det opnåede investeringsresultat fastholdes forventningerne til afkastet for hele året.

• Ledelsen anser det opnåede resultat som værende acceptabelt, set i lyset af udvikling i FT World i det seneste halvår.

Yderligere information kan fås ved henvendelse til direktør Esben Vibe på tlf. 87 46 49 00. Læs mere på www.formuepleje-limittellus.dk.