YIT KÄYNNISTI TOIMISTOTALON RAKENTAMISEN LIETTUASSA

Helsinki, 2012-03-01 10:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- YIT OYJ                    SIJOITTAJAUUTINEN                      1.3.2012 klo 11.00

YIT KÄYNNISTI TOIMISTOTALON RAKENTAMISEN LIETTUASSA

YIT on käynnistänyt Liettuan Kaunasissa yli 1 000 työntekijälle toimistotilat tarjoavan kohteen rakennustyöt. YIT:n sopimuksen arvo on yli 16 milj. euroa. Kohteessa investoijana on kiinteistöyhtiö Baltic Shopping Centers. Projektin kehittäjänä toimii kiinteistökehitysyhtiö Baltic RED. Toimiston käyttäjäksi tulee Senukų prekybos centras, joka on Baltian maiden laajin rakennus-, korjaus- ja kotitaloustarvikkeita myyvä kauppaketju. Kohteen on tarkoitus valmistua maaliskuussa 2013.

Toimistotalon ja sen maanalaisen pysäköintihallin kokonaispinta-ala on 17 000 m2. H-kirjaimen muotoiseen rakennukseen on suunniteltu toimistotilaa, konferenssitila sekä catering-palveluja. Sisäpihoille tulee virkistysalueita työntekijöiden käyttöön. Talon viereen valmistuu lisäksi parkkipaikka 600 autolle.

- Kohteen kehittämisessä on pyritty löytämään sekä taloudellisesti että teknisesti paras ratkaisu. Tavoitteena on varmistaa sekä investoinnin kannattavuus että tilojen tehokas käyttö, sanoo Rasa Vyšniauskienė, Baltic RED:n markkinointipäällikkö.

Toimistotalossa on sekä erillisiä toimistohuoneita että avotilaa. Tilat on suunniteltu niin, että niitä voidaan muokata joustavasti käyttäjän tarpeisiin.

- Projektin on täytettävä korkeat laatuvaatimukset, minkä vuoksi olemme suunnitelleet projektinjohtamisen tarkasti. Meillä on kokemusta modernien toimistotalojen rakentamisesta ja olemme tehneet yhteistyötä Baltic RED:n kanssa jo useiden vuosien ajan, sanoo Kęstutis Vanagas, YIT Kaustan toimitusjohtaja.

YIT on toteuttanut yhdessä Baltic RED:n kanssa mm. BANGNIS-vähittäiskaupan keskuksen Vilnaan sekä MEGA -ostos- ja viihdekeskuksen Kaunasiin.

Lisätietoja:
Tom Sandvik, liiketoimintaryhmän johtaja, Kansainväliset rakentamispalvelut, Keskinen Itä-Eurooppa, + 358400 617 807, tom.sandvik@yit.fi
Kestutis Vanagas, toimitusjohtaja, YIT Kausta, +370 37 452 348, kestutis.vanagas@yit.lt

YIT OYJ

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

AB YIT Kausta on yksi Liettuan suurimmista rakennus- ja kiinteistökehitysyhtiöistä. Se rakentaa, saneeraa ja korjaa erilaisia toimitiloja. Lisäksi YIT harjoittaa Liettuassa omaperustaista asuntorakentamista vastaten kohteistaan hankesuunnittelusta aina myyntiin asti. Yhtiöllä on laaja kokemus hallintorakennusten, julkisten rakennusten, kaupan alan ja teollisuuden rakennusten sekä ympäristökohteiden ja asuintalojen rakentamisesta. Kausta on toiminut Liettuassa vuodesta 1966 lähtien ja osana YIT:tä vuodesta 1999 lähtien.