Selskabsmeddelelse vedrørende PANDORA A/S - meddelelse i henhold til § 28 a i lov om værdipapirhandel m.v.

Nr. 55
SELSKABSMEDDELELSE
5. marts 2012

PANDORA A/S har modtaget nedenstående meddelelse fra Prometheus Invest ApS:

Prometheus Invest ApS' transaktion med aktier i PANDORA A/S

Prometheus Invest ApS har den 2. marts solgt 5.261.057 stk. Pandora-aktier til RS Family ApS i forbindelse med tilbagekøb af egne anparter fra RS Family ApS.

Der er tale om en transaktion, hvor RS Family ApS og Prometheus Invest ApS bytter 5.261.057stk. Pandora aktier med 5.625.000 stk. anparter i Prometheus Invest ApS.

RS Family's ejerskab af PANDORA A/S er efter transaktionen således ændret fra et indirekte ejerskab af PANDORA A/S til et direkte ejerskab. Parterne har samme intentioner med deres ejerskab af PANDORA A/S som hidtil.

Navn på den person indberetningen vedrører

Prometheus Invest ApS
Årsag til indberetning Nærtstående til ledende medarbejdere i PANDORA A/S
Navn på det udstedende selskab PANDORA A/S
Fondskode DK0060252690
Transaktionens karakter Ombytning (Salg af aktier)
Typen af værdipapir Aktier
Handelsdato 2. marts 2012
Marked hvorpå handlen er foretaget OTC
Antal værdipapirer 5.261.057
Kursværdien på handelsdagen DKK 391.159.588

Efter gennemførelse af ovennævnte transaktion ejer Prometheus Invest ApS 65.704.750 aktier med hver en nominel værdi på DKK 1 i PANDORA A/S svarende til 50,45% af den samlede aktiekapital og det tilsvarende antal stemmerettigheder.

OM PANDORA

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 65 lande fordelt på seks kontinenter via over 10.500 forhandlere, herunder mere end 670 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 5.300 medarbejdere, hvoraf 3.600 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen i Danmark. I 2011 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 6,7 mia. (ca. EUR 893 mio.). For yderligere oplysninger, se
www.pandoragroup.com

For yderligere spørgsmål, kontakt venligst:

INVESTOR RELATIONS
Morten Eismark, VP Group Investor Relations