Årsrapport 2011: Hartmann skaber værdi

2011 var et godt år for Hartmann. Året var præget af store forandringer på de indre linjer, hvor ledelsen har haft fokus på at etablere en stærkere og mere dynamisk organisation, som kan drive det fremtidige arbejde. Hartmanns økonomiske udvikling var særdeles positiv i 2011, og virksomheden indfriede forventningerne til året trods den volatilitet og usikkerhed, som prægede den globale økonomi. I 2012 vil Hartmann fortsætte indsatsen for at styrke konkurrenceevnen og skabe et stærkt fundament for vækst.

CEO Michael Rohde Pedersen siger om udviklingen i 2011:

"I årets løb har vi med glæde noteret os, at den positive operationelle og økonomiske udvikling har skabt øget interesse om Hartmann blandt investorer og øvrige interessenter, som har tillid til, at vi kan skabe værdi på både kort og langt sigt. Vi har etableret et stærkt finansielt og organisatorisk fundament for at tage de næste skridt i Hartmanns strategi - og vi vil fortsætte den positive udvikling og skabe endnu bedre resultater i de kommende år."

Om forventningerne til fremtiden siger Michael Rohde Pedersen:

"Arbejdet med første fase af strategien "Competitive edge - driving growth" har vist, at der er et stort potentiale i Hartmann - og at vi har udstukket den rette kurs for virksomhedens udvikling i de kommende år. I 2012 vil vi fortsætte indsatsen for at skabe en stærkere og mere effektiv virksomhed, så vi kan nå en overskudsgrad på 7,5-9% i år og forberede Hartmann til vækst i perioden 2013-2015."

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Michael Rohde Pedersen
Telefon: (+45) 45 97 00 33

Hovedpunkter

• I 2011 opnåede Hartmann en omsætning på 1.488 mio. kr. (2010: 1.483 mio. kr.), et driftsresultat på 124 mio. kr. (2010: 73 mio. kr.) og en overskudsgrad på 8,3% (2010: 4,9%)
  • Bestyrelsen indstiller, at der udbetales et udbytte på 9,25 kr. pr. aktie (2010: 2,25 kr. pr. aktie) svarende til 85% af årets overskud
  • Hartmann iværksatte og implementerede en række strategiske og operationelle tiltag i første fase af strategien "Competitive edge - driving growth"
  • I 2012 forventes Hartmanns omsætning at være på niveau med 2011, og overskudsgraden forventes at nå 7,5-9%

Download årsrapport 2011 (PDF)