YIT OSTI MADLA ELEKTRO -SÄHKÖYHTIÖN NORJASSA

Helsinki, 2012-03-08 11:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --
YIT OYJ                      LEHDISTÖTIEDOTE                8.3.2012 klo 12.00

YIT OSTI MADLA ELEKTRO -SÄHKÖYHTIÖN NORJASSA

YIT on tehnyt sopimuksen stavangerilaisen Madla Elektro -sähköyhtiön ostamisesta. Kauppa vahvistaa YIT:n asemaa Norjan johtavana kiinteistöteknisten palvelujen toimittajana.

”Yrityshankinta lujittaa johtavaa markkina-asemaamme Rogalandin läänin alueella. Madla Elektro -sähköasennusliikkeellä on laaja ja monipuolinen kokemus. Yritys on esimerkiksi tehnyt innovatiivisia teknisiä asennuksia älytaloihin. Se on myös hoitanut asiakaspalvelun erinomaisesti sekä huollossa että jälkimarkkinoinnissa”, sanoo YIT:n Rogalandin aluejohtaja Tryggve Eide.

Madla Elektron liikevaihto on noin 4 miljoonaa euroa, ja yrityksellä on 30 työntekijää.

”YIT on ostanut viime vuosina useita pieniä ja keskisuuria yrityksiä eri puolilla Norjaa. Meillä on hyvä markkinatilanne Rogalandin alueella, ja Madla Elektron hankinta vahvistaa ja monipuolistaa osaamistamme entisestään”, sanoo YIT:n Norjan yhtiön toimitusjohtaja Trygve B. Thøgersen.

”Madla Elektro on kehittynyt voimakkaasti teknisenä toimittajana. Jotta kehitys voi jatkua kohti suurempia markkinoita, meidän on oltava osa suurta ja monialaista yhtiötä. Tämä tarjoaa myös työntekijöillemme entistä paremmat kehittymisen mahdollisuudet”, sanoo Madla Elektron johtaja Kurt Knutsen.

Lisätietoja:
Tryggve Eide, aluejohtaja, YIT AS, Rogalandin alue, puh. +47 992 12 418
Trygve B. Thøgersen, toimitusjohtaja, YIT AS, puh. +47 993 21 973

YIT OYJ

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT AS on Norjan johtava täysin integroidun kiinteistötekniikan toimittaja. Pääosa toimituksista liittyy sisäilmaan, sähköasennuksiin, automaatioon, energiansäästöön, putkiasennuksiin, tieto- ja viestintäteknologiaan, audiovisuaalisiin ratkaisuihin ja turvallisuuteen. Lisäksi yhtiö tarjoaa kattavia palveluja kiinteistöjohtamisessa sekä rakennusten ja teknisten järjestelmien ylläpidossa. Yhtiöllä on 3 600 työntekijää yli 60 toimipaikassa eri puolilla Norjaa.