Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus: Tapiolan omistus Lassila & Tikanoja Oyj:ssä alle 5 prosenttiin

Helsinki, Suomi, 2012-03-08 16:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Lassila & Tikanoja Oyj Pörssitiedote 8.3.2012 klo 17.30

Lassila & Tikanoja Oyj on saanut tänään Keskinäiseltä Eläkevakuutusyhtiö Tapiolalta Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9 pykälän mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan sen osuus Lassila & Tikanoja Oyj:n osakkeista ja äänistä on laskenut alle 5 prosenttiin.

Liikkeeseenlaskijan nimi ja y-tunnus: Lassila & Tikanoja Oyj, 1680140-0

Osakkeenomistajan nimi ja y-tunnus: Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Tapiola, 0201103-7

Ilmoituksen peruste: Osakkeiden luovuttaminen

Transaktion päivämäärä ja päivämäärä, jona liputusraja alitettiin: 8.3.2012

Alitettu liputusraja: 1/20 (5 %) osakkeista ja äänistä

Keskinäisen Eläkevakuutusyhtiö Tapiolan omistus

Ennen muutosta:
1.974.240 Lassila & Tikanoja Oyj:n osaketta
Osuus osakkeista ja äänistä 5,1 %

Muutoksen jälkeen:
1.517.873 Lassila & Tikanoja Oyj:n osaketta
Osuus osakkeista ja äänistä 3,9 %

Lassila & Tikanoja Oyj:n osakkeiden rekisteröity kokonaismäärä on 38.798.874 osaketta, joilla on ääniä yhteensä 38.798.874 kappaletta.

LASSILA & TIKANOJA OYJ

Ville Rantala
talousjohtaja

Lisätietoja antaa Keijo Keränen, Head of Treasury and IR, puh. 050 385 6957.

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin. Yhtiö on merkittävä puupohjaisten biopolttoaineiden, kierrätyspolttoaineiden ja uusioraaka-aineiden toimittaja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2011 oli 652 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 9500 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

Jakelu:
www.lassila-tikanoja.com