PARKEN Sport & Entertainment A/S kommenterer beslutning fra Finanstilsynet

Finanstilsynet har i dag meddelt PARKEN Sport & Entertainment A/S (”PARKEN”), at Finanstilsynet vil offentliggøre en beslutning om, at PARKEN i forbindelse med salget af kontraktrettigheden på William Kvist vurderes at have overtrådt pligten til hurtigst muligt at offentliggøre intern viden og at Finanstilsynet derfor i overensstemmelse med dansk lovgivning vil overgive sagen til politiet med henblik på videre efterforskning.

Beslutningen fra Finanstilsynet kommer efter den påtale, som PARKEN modtog fra NASDAQ OMX den 23. august 2011 vedrørende samme forhold.

Det er PARKENs opfattelse:

at offentliggørelse af salget af kontraktrettigheden på William Kvist til VfB Stuttgart skete hurtigst muligt, idet selskabsmeddelelse nr. 11/2011 af 16. juni 2011 blev offentliggjort umiddelbart efter det tidspunkt, hvor salget af kontraktrettigheden var en realitet, og

at omtalen i medierne af et eventuelt salg af kontraktrettigheden på William Kvist ikke i perioden frem til PARKENs offentliggørelse af selskabsmeddelelsen herom ændrede karakter i en sådan grad, at PARKEN var forpligtet til i perioden at kommentere rygterne i en selskabsmeddelelse.

PARKEN kan på denne baggrund ikke tilslutte sig Finanstilsynets vurdering af, at PARKEN har overtrådt værdipapirhandelsloven i forbindelse med salget af kontraktrettigheden på William Kvist ved ikke at have offentliggjort dette salg i løbet af den 15. juni 2011, men derimod den 16. juni 2011 kl. 9.57.