Danske Bank A/S laskee liikkeeseen 3 warranttisarjaa 15.3.2012

DANSKE BANK A/S PÖRSSITIEDOTE

Danske Bank A/S laskee liikkeeseen 3 warranttisarjaa 15.3.2012

Danske Bank A/S:llä on Finanssivalvonnan 12.5.2011 hyväksymä warrantti- ja sertifikaattiohjelmaesite, jota on täydennetty 10.8.2011, 3.11.2011, 27.12.2011 ja 10.2.2012 julkistetuilla ohjelmaesitteen täydennyksillä.

Danske Bank A/S laskee liikkeeseen warrantti- ja sertifikaattiohjelmansa alla 3 warranttisarjaa 15.3.2012. Warranttien kohde-etuuksina ovat Neste Oil Oyj:n ja Pohjola Oyj:n osakkeet. Warrantit ovat osto- ja myyntiwarrrantteja. Warranttien erääntyessä haltijalle maksetaan lopullisissa ehdoissa määritelty selvityssumma.

Tämä tiedote sisältää ainoastaan tiivistelmän warranttien  lopullisista ehdoista. Ohjelmaan liittyvä ohjelmaesite (Base Prospectus) täydennyksineen, sen suomenkielinen tiivistelmä ja liikkeeseen laskettavien warranttien lopulliset ehdot (Final Terms) ovat saatavilla verkko-osoitteessa www.sampopankki.fi/warrantit.  Sijoittamista harkitsevia  kehotetaan tutustumaan näihin asiakirjoihin ennen sijoituspäätöstä.

Liikkeeseenlaskija Danske Bank A/S
Sijoitusinstrumentti Osto- ja myyntiwarrantti
Kohde-etuudet Neste Oil Oyj (NES1V), Pohjola Oyj (POH1S
Markkinapaikka NASDAQ OMX Helsinki Oy
Listalleottopäivä 15.3.2012
Valuutta EUR
Toteutustapa Liikkeeseenlaskija maksaa automaattisesti selvityssumman lopullisten ehtojen mukaisesti.
Lopetushinta Lopetushinta on warrantin kohde-etuuden päätöshinta erääntymispäivänä.
Selvityssumma (Cash Settlement Amount) ja vähimmäisselvityssumma Ostowarrantti: (lopetushinta – toteutushinta) x kerroin
Jos lopetushinta on sama tai alempi kuin toteutushinta, selvityssummaa ei makseta.
Myyntiwarrantti: (toteutushinta – lopetushinta) x kerroin
Jos lopetushinta on  sama tai ylempi kuin toteutushinta, selvityssummaa ei makseta.
Jos warrantin selvityssumma on pienempi kuin EUR 0,00001 per warrantti, liikkeeseenlaskija ei maksa selvityssummaa ja warrantti erääntyy arvottomana.
Markkinatakaus Danske Bank A/S toimii markkinatakaajana.  Markkinatakaaja sitoutuu antamaan osto- ja myyntinoteerauksen pörssin jatkuvan kaupankäynnin aikana. Osto- ja myyntinoteerauksen ero on korkeintaan EUR 0,10, jos warrantin arvo on alle EUR 2,00 tai korkeintaan EUR 0,20, jos warrantin arvo on vähintään EUR 2,00. Noteeraukset annetaan vähintään 1 000 warrantille.
Tietyissä tilanteissa, joita kuvaillaan tarkemmin ohjelmaesitteessä (Base Prospectus), voi Danske Bankin olla vaikeaa tai mahdotonta pitää osto- ja myyntinoteerauksia.
Lisätietoja Lisätietoja on saatavilla yhtiöiden kotisivuilta:
www.nesteoil.com
www.pohjola.com

Lisätietoja kohde-etuuksien volatiliteetista saatavilla liikkeeseeenlaskijalta, puh. +358 (0)10 236 4836

Kaupankäyntitunnus Warrantin ISIN Kohde-etuusosake Lisätietoja kohde-etuutena olevasta osakkeesta ja yhtiöstä
NES2E  95DAN DK0060423416 Neste Oil Oyj www.nesteoil.com
POH2Q   7DAN DK0060423689 Pohjola Oyj www.pohjola.com
POH2E  85DAN DK0060423762 Pohjola Oyj www.pohjola.com

Kaupankäyntitunnus Tyyppi Toteutushinta EUR Kerroin Warranttien kokonaismäärä Erääntymispäivä
NES2E  95DAN Osto 9.50 1/5 5 000 000 18.5.2012
POH2Q   7DAN Myynti 7.00 1/5 5 000 000 18.5.2012
POH2E  85DAN Osto 8.50 1/5 5 000 000 18.5.2012