RAHOITUSTIEDOTE – KESKUSTELUT EI-SITOVASTA RAHOITUSTARJOUKSESTA JATKUVAT

GEOSENTRIC OYJ      PÖRSSITIEDOTE 16.3.2012 klo 16:50

RAHOITUSTIEDOTE – KESKUSTELUT EI-SITOVASTA RAHOITUSTARJOUKSESTA JATKUVAT

Kuten aiemmin on tiedotettu, Yhtiö ei saavuttanut tavoittelemaansa koko määrää järjestämässään suunnatussa annissa viime vuonna, minkä seurauksena Yhtiö on jatkanut kaikkien mahdollisten vaihtoehtojen selvittämistä varmistaakseen riittävän maksuvalmiuden toiminnan turvaamiseksi vuodelle 2012 ja siitä eteenpäin. Yhtiön nykyiset kassavarat riittävät rahoittamaan Yhtiön toiminnan vain ensimmäisen neljänneksen 2012 ajan, jonka vuoksi mahdolliset rahoitusvaihtoehdot tulee saada päätökseen mahdollisimman pian.

Asian ratkaisemiseksi hallitus on ehdottanut vakuudellisen korollisen lainan (“Laina”) liikkeeseen laskemista ja tarjosi sitä suurimmille tunnetuille osakkeenomistajilleen pyytämällä heiltä pikaista palautetta Lainan merkintään tai vaihtoehtoisia ehdotuksia muista heille hyväksyttävimmistä tai kiinnostavimmista ehdoista tai instrumenteista. Yhtiö tiedotti 6.3.2012 ettei se ole vastaanottanut sitovia sijoitussitoumuksia, mutta se on saanut ei-sitovan €250.000 ehdotuksen riippumattomalta asiantuntijaryhmältä joka koostuu useista sijoittajista. Yhtiö tiedotti 9.3.2012 käyvänsä aktiivisia keskusteluja tämän ehdotetun rahoituksen avoinna olevista asioista ja turvatakseen ehdotetun rahoituksen hyväksyttävät ehdot. Keskustelujen perusteella Yhtiö on toimittanut heille vastaehdotuksen, jonka tavoitteena on yhtäältä täyttää riippumattoman asiantuntijaryhmän asettamat vaatimukset ja toisaalta turvata parhaat mahdolliset ehdot Yhtiölle. Vaikka vastaehdotukseen ei ole vielä saatu vastausta, Yhtiön tavoite on viimeistellä lopullinen sijoitussopimus  muutaman päivän kuluessa siten, että käteissuoritus tapahtuisi pian sen jälkeen. Yhtiö tiedottaa markkinoita taas heti näiden neuvottelujen päätyttyä ja joka tapauksessa viimeistään 26.3.2012.

Yhtiö on jo aiemmin ilmoittanut ja vahvistanut suoraan suurimmille osakkeenomistajilleen, että muiden toteuttamiskelpoisten vaihtoehtojen puuttuessa hallitukselle ei jäisi muita vaihtoehtoja kuin pyrkiä Yhtiön omaisuuden (koostuen lähinnä sen 24% omistusoikeudesta GHNV:ssä) asianmukaiseen luovuttamiseen, joka voisi viime kädessä johtaa Yhtiön purkamiseen. Ottaen huomioon aiemmin tiedotettu Schrodersin etuoikeus GHNV:n varoihin myynti- tai purkutilanteessa ensimmäisen €5 miljoonan osalta, osakkeenomistajille ei todennäköisesti riittäisi jako-osuutta Yhtiön varoista purkutilanteessa.

Hallitus jatkaa edelleen käytettävissään olevien mahdollisuuksien rajoissa kaikkien realististen strategisten vaihtoehtojen säilyttämistä ja tavoittelemista kerätäkseen tarvittavan rahoituksen. Tällaisiin vaihtoehtoihin lukeutuvat uusi suunnattu anti, kulujen leikkaaminen edelleen sikäli kun se on mahdollista, omaisuuden myynti ja muut mahdolliset ulkoiset lisärahoitusmahdollisuudet.

GEOSENTRIC OYJ

Jakelu: