Carlsberg A/S – Generalforsamling - Referat

Carlsberg A/S afholdt torsdag den 22. marts 2012 generalforsamling med dagsorden i henhold til indkaldelse af 28. februar 2012.

Årsrapporten for 2011 blev godkendt, herunder det af bestyrelsen fremsatte forslag til fordeling af årets overskud, inkluderende et udbytte på kr. 5,50 kr. pr. aktie. Der blev meddelt decharge til bestyrelse og direktion.

På bestyrelsens forslag genvalgtes til bestyrelsen Flemming Besenbacher, Jess Søderberg, Niels Kærgård, Lars Stemmerik, Per Øhrgaard, Cornelius (Kees) van der Graaf og Richard Burrows. Ligeledes på bestyrelsens forslag valgtes Donna Cordner, Elisabeth Fleuriot og Søren-Peter Fuchs Olesen som nye medlemmer af bestyrelsen.

Bestyrelsen består herefter udover de 10 medlemmer valgt af generalforsamlingen af fire medlemmer valgt af medarbejderne: Hans Andersen, Bent Ole Petersen, Peter Petersen og Thomas Knudsen. Sidstnævnte er indtrådt i stedet for Ulf Olsson, som er fratrådt.

På bestyrelsens forslag blev KPMG Statsautoriseret Revisionspartnerselskab valgt som selskabets revisor.

Generalforsamlingen godkendte herudover bestyrelsens forslag til vederlag for bestyrelsen for 2012.

Forslag til generalforsamlingsbeslutninger fremsat af to aktionærer blev ikke vedtaget.

På et efterfølgende bestyrelsesmøde konstituerede bestyrelsen sig med Flemming Besenbacher som formand og Jess Søderberg som næstformand. Endvidere valgtes Jess Søderberg, Richard Burrows og Flemming Besenbacher som medlemmer af Revisionsudvalget med Jess Søderberg som formand. Sammensætning af øvrige bestyrelsesudvalg vil snarest muligt blive offentliggjort på Carlsbergs hjemmeside www.carlsberggroup.com.

Kontaktpersoner:
Investor Relations: Peter Kondrup, +45 3327 1221