Årsrapport 2011 for Aalborg Boldspilklub

Børsmeddelelse nr. 2012/03
Aalborg 27. marts 2012

Årsrapport 2011 for Aalborg Boldspilklub

Bestyrelsen i Aalborg Boldspilklub A/S (AaB) har dags dato, tirsdag 27. marts 2012 behandlet og godkendt årsrapporten for 2011.

Resultatet i 2011 blev et underskud før skat på 39,8 mio. DKK, hvoraf 9,6 mio. DKK kan henføres til de to ophørende aktiviteter AaB College og AaB Ishockey.

Egenkapitalen udgør 19,0 mio. DKK.

Selskabets omstruktureringsplan fra 2009 har haft væsentlig negativ påvirkning på selskabets regnskabsresultater i perioden 2009-2011. I 2009 regnskabet var der primært tale om regnskabsmæssige af- og nedskrivninger, mens regnskaberne i 2010 og 2011 er påvirket af en række konkrete handlinger ved bl.a. frasalg og afvikling af ejendomme, college samt håndbold- og ishockeyaktiviteter.

Som konsekvens heraf er moderselskabets kortfristede rentebærende gæld reduceret til 5,1 mio. DKK. Balancen er reduceret fra 312 mio. DKK. primo 2009 til 79 mio. DKK ultimo 2011.

Det fremadrettede perspektiv tegner nu en ny, slankere og fokuseret fodbold virksomhed inkluderende et optimeret talentudviklingsprogram og en tilpasset administrativ organisation.

Det er forventningen, at fokusering på kerneproduktet AaB Fodbold i kombination med de gennemførte permanente omkostningsreduktioner vil forbedre resultaterne væsentligt i de kommende år.

Selskabets konkrete forventninger til regnskabsåret 2012 er et nul resultat, hvilket er i overensstemmelse med prognosen i prospektet til kapitaludvidelsen fra foråret 2011.

Selskabets adm. dir., Poul Sørensen har i januar 2012 opsagt sin stilling. Bestyrelsen udvider derfor direktionen med sportsdirektør Lynge Jakobsen og kommerciel direktør Claus Jensen. Poul Sørensen fortsætter som adm. dir. frem til og med selskabets generalforsamling 19. april 2012.

Årsrapporten er i sin helhed tilgængelig på selskabets hjemmeside www.aabsport.dk.

Der holdes ordinær generalforsamling 19. april kl. 16:00 i AaB Konferences lokaler på Nordjyske Arena, Aalborg.

Aalborg Boldspilklub A/S
Poul Sørensen
Adm. direktør

For yderligere oplysninger kontakt adm. direktør Poul Sørensen på tlf. 22 49 11 37.