RPE Holding AB ökar sitt innehav i StjärnaFyrkant AB

RPE Holding har ökat sitt innehav i Stjärnafyrkant från cirka 117 miljoner aktier till cirka 134 miljoner aktier. Efter transaktionen, daterad den 23 mars, motsvarar RPE Holdings innehav i Stjärnafyrkant 21,4 procent av kapitalet och rösterna.

”Vår tro på bolaget har fortsatt att stärkas under åren och vi känner att företaget är rätt positionerat för framtiden, säger Olle Nordberg, VD och huvudägare till RPE Holding.

”RPE är en aktiv ägare och vi har en tät dialog. Det är alltid positivt när huvudägarna tror på bolaget och väljer att öka sitt innehav, avslutar Jonas Arnström, VD StjärnaFyrkant”.

För mer information kontakta:

Jonas Arnström

VD StjärnaFyrkant AB

070-190 10 28| jonas.arnstrom@stjarnafyrkant.se

www.stjarnafyrkant.se

Olle Nordberg

VD RPE Holding AB

070-8628800| olle.nordberg@rpe.se

www.rpe.se

Om StjärnaFyrkant

StjärnaFyrkant AB är verksamt på företagsmarknaden för mobiltelefoni och fast telefoni. StjärnaFyrkants kärnverksamhet är mobiltelefoni och tillbehör, mobilabonnemang, logistik- och managementlösningar, support och service. I StjärnaFyrkants erbjudande ingår webblösningar som syftar till att optimera kundernas mobila investeringar. StjärnaFyrkant levererar även telefonväxlar, telefoni som tjänst samt en omfattande palett av eftermarknadstjänster för mobiltelefoni. Eftermarknadstjänsterna inkluderar bland annat säker mobilservice, säker återvinning och återkonfiguration.

.