DSV, 443 - Afgørelse på klagepunktsmeddelelse (statement of objections) fra EU-kommissionen

Selskabsmeddelelse nr. 443

Som tidligere omtalt i selskabsmeddelelse nr. 343, modtog DSVs franske datterselskab, DSV Air & Sea SAS, som blev overtaget i 2008 i forbindelse med erhvervelsen af ABX LOGISTICS, den 10. februar 2010 en klagepunktsmeddelelse (Statement of Objections) fra EU-kommissionen vedrørende en overtrædelse af de EU-retlige konkurrenceregler.

Klagepunktsmeddelelsen omhandlede alene ét forhold, som vedrørte perioden fra den 19. marts 2003 til 19. august 2004, hvor det pågældende selskab udøvede sin virksomhed under navnet ABX Logistics Air & Sea (France) SAS.

DSV har efter modtagelsen af klagepunktsmeddelelsen præsenteret sine synspunkter og argumenter for EU-kommissionen. Sagsbehandlingen har nu udmøntet sig i en administrativ afgørelse, hvorefter det franske datterselskab efter EU-kommissionens vurdering anses for at have overtrådt de EU-retlige konkurrenceregler og som følge heraf er blevet pålagt en bøde på EUR 379.000.

Afgørelsens præmisser vil nu blive genstand for vurdering, herunder vil DSV overveje mulighederne for at indbringe sagen for domstolene.

DSV vil søge refusion for det økonomiske tab hos de tidligere ejere af ABX LOGISTICS i henhold til de aftaler, som er indgået med disse. Baseret herpå er det DSVs vurdering, at sagen ikke vil få væsentlig indflydelse på koncernens finansielle stilling.

Spørgsmål rettes til administrerende direktør Jens Bjørn Andersen eller finansdirektør Jens H. Lund på telefon +45 43 20 30 40.

DSV

Jens Bjørn Andersen                           Jens H. Lund