RAMIRENT OYJ:N YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET 2012

RAMIRENT OYJ PÖRSSITIEDOTE 28.3.2012

Vantaa, 2012-03-28 17:12 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent Oyj:n varsinainen yhtiökokous, joka pidettiin tänään 28.3.2012, vahvisti vuoden 2011 tilinpäätöksen ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden. Yhtiökokous päätti osingonmaksusta, hallituksen kokoonpanosta ja palkkioista sekä tilintarkastajan valinnasta ja palkkioista. Yhtiökokous myös valtuutti hallituksen päättämään omien osakkeiden hankkimisesta.

Osingonmaksu

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen ehdotuksen, että osinkoa jaetaan 0,28 euroa osaketta kohti vuoden 2011 vahvistetun tilinpäätöksen perusteella. Osinko maksetaan osakkeenomistajalle, joka on osingonjaon täsmäytyspäivänä 2.4.2012 merkittynä Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään yhtiön osakasluetteloon. Osingon maksupäiväksi päätettiin 11.4.2012.

Hallituksen kokoonpano ja palkkiot

Yhtiökokous vahvisti hallituksen jäsenten lukumääräksi seitsemän (7). Yhtiökokous valitsi uudelleen hallitukseen seuraavat nykyisistä jäsenistä: Kaj-Gustaf Bergh, Johan Ek, Peter Hofvenstam, Erkki Norvio, Susanna Renlund ja Gry Hege Sølsnes. Hallituksen uudeksi jäseneksi valittiin Kevin Appleton. Hallituksen toimikausi kestää seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen loppuun.

Yhtiökokous hyväksyi esityksen, että hallituksen jäsenten palkkiot ovat seuraavat: Hallituksen puheenjohtajalle 3.000 euroa/kk ja lisäksi maksetaan 1.500 euron suuruinen palkkio osallistumisesta hallituksen ja valiokuntien kokouksiin sekä muista vastaavista hallitustehtävistä; hallituksen varapuheenjohtajalle 2.500 euroa/kk ja lisäksi maksetaan 1.300 euron suuruinen palkkio osallistumisesta hallituksen ja valiokuntien kokouksiin sekä muista vastaavista hallitustehtävistä; ja muille hallituksen jäsenille 2.250 euroa/kk ja lisäksi maksetaan 1.000 euron suuruinen palkkio osallistumisesta hallituksen ja valiokuntien kokouksiin sekä muista vastaavista hallitustehtävistä. Lisäksi hallitustyöskentelystä aiheutuvat matkakulut ja muut kulut korvataan yhtiön vakiintuneen käytännön ja matkustussäännön mukaisesti.

Tilintarkastajan valinta ja palkkiot

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen ehdotuksen yhdestä tilintarkastajasta ja valitsi yhtiön tilintarkastajaksi PricewaterhouseCoopers Oy:n (”PwC”) toimikaudeksi, joka kestää seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen loppuun. Vastuunalaisena tilintarkastajana toimii KHT Ylva Eriksson. Tilintarkastajan palkkiot maksetaan yhtiön hyväksymän laskun mukaisesti.

Yhtiön omien osakkeiden hankkiminen

Yhtiökokous valtuutti hallituksen esityksen mukaisesti hallituksen päättämään enintään 10.869.732 yhtiön oman osakkeen hankkimisesta. Valtuutus käsittää myös oikeuden ottaa pantiksi yhtiön omia osakkeita. Hankkimisvaltuutus on voimassa seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen asti.

Varsinaisen yhtiökokouksen pöytäkirja julkaistaan yhtiön kotisivuilla osoitteessa www.ramirent.com viimeistään 11.4.2012.

Helsingissä 28.3.2012

RAMIRENT OYJ
HALLITUS

LISÄTIETOJA:
Sanna Lehti, lakiasianjohtaja, puh. 020 750 2834

JAKELU:
www.ramirent.com

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli 650 miljoonaa euroa. Konsernilla on 3.200 työntekijää 406 toimipaikassa 13 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.