Nr. 5 2012 Udnyttelse af optioner i Solar A/S

I henhold til Værdipapirhandelslovens § 28a skal Solar meddele bestyrelsesmedlemmer, direktionen, Solar Management Team og disses nærtståendes transaktioner med Solars aktier og tilknyttede værdipapirer.

Bestyrelsen har i 2009 tildelt optioner til koncernchefen og ledende medarbejdere. Koncernchefens optioner kan kun udnyttes i 2012; dog således, at udnyttelse kun kan ske inden for de første 10 bankdage efter offentliggørelse af selskabets årsrapport for 2011. De ledende medarbejderes optioner kan udnyttes i 2012 og 2013; dog således, at udnyttelse kun kan ske inden for de første 10 bankdage efter offentliggørelse af selskabets årsrapport for henholdsvis 2011 og 2012.

Udnyttelseskursen er ved tildelingen i 2009 fastsat til DKK 148,53. Afregningskursen i 2012 er beregnet til DKK 314,27.

Solar offentliggør nedenstående transaktioner under fondskode DK0010274844 Solar B baseret på de nævnte personers indberetninger til Solar. Alle transaktioner vedrører udnyttelse af aktieoptioner (differenceafregning).

Navn Årsag/relation Antal Differenceafregning i DKK
Direktion
Flemming H. Tomdrup Koncernchef 10.099       1.673.808
Solar
Management Team

Lars Goth Corporate Supply Chain Director   4.359          722.460
Heidrun Marstein Corporate HR Director   3.737          619.370
Søren Larsen CED, Solar Danmark   6.847       1.134.821
Jan Willy Fjellvær CED, Solar Norge   5.180          858.533
Frans Soulier CED, Solar Nederland   5.772          956.651
Dariusz Targosz CED, Solar Polska   1.380          228.721

Tidligere medlemmer af Solar Management Team
Tidligere medlemmer af Solar Management Team har tilsammen udnyttet 12.656 stk. aktieoptioner til et samlet differenceafregningsbeløb på DKK 2.097.605.

Herefter udestår 8.718 stk. aktieoptioner fra tildelingsåret 2009.

Solar A/S

Charlotte Risskov Kræfting

Fakta om Solar
Solar A/S er etableret i 1919 og noteret på Københavns Fondsbørs i 1953. Solar er en af Nordeuropas førende tekniske grossister inden for el-artikler samt vvs- og ventilationsprodukter. Koncernen, der har hovedsæde i Kolding, har datterselskaber i Danmark inkl. Færøerne, Sverige, Norge, Holland, Belgien, Tyskland, Polen og Østrig. Desuden indgår Aurora Group i Solar-koncernen. Aurora Group er en af Nordens førende distributører af tilbehørsprodukter til forbrugerelektronik og driver forretning i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Solar-koncernen har i 2011 haft en omsætning på € 1.532,4 mio. svarende til DKK 11,4 mia. og beskæftiger omkring 3.600 medarbejdere.

Flere oplysninger kan findes på: www.solar.eu