Delårsrapport for 3. kvartal og 1.-3. kvartal af regnskabsåret 2011/12

I de første tre kvartaler af regnskabsåret 2011/12 opnåede koncernen en salgsvækst på 43 % til 295,8 mio.kr., heraf tilkøbt fremgang på 37 procentpoint. Opbygningen af Flexo-området forløber således planmæssigt. Koncernens traditionelle forretningsområde ”Offset” udviklede sig tilfredsstillende. Glunz & Jensen opjusterer på baggrund af de første tre kvartaler forventningerne til såvel omsætning som resultat af primær drift.

Ringsted, Danmark, 2012-03-29 13:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr. 234
29. marts 2012

”Vi har god vækst i salget og indtjeningen fra såvel flexo- som offset-forretningen. Derfor opjusterer vi forventningerne, og glæder os over at vi fortsat leverer og eksekverer i henhold til koncernens overordnede finansielle og økonomiske målsætninger, men vi følger tæt den afdæmpede udvikling i BRIK-landene”, udtaler Keld Thorsen, administrerende direktør i Glunz & Jensen.

• Glunz & Jensen havde i de første tre kvartaler af regnskabsåret 2011/12 en stigning i omsætningen på 43 % i forhold til samme periode året før. Omsætningen på offset-området udgjorde 213,9 mio.kr., en stigning på 3 %. Omsætningen på flexo-området og Selandia Park, der ikke indgik i 2010/11, udgjorde henholdsvis 77,5 mio.kr. og 4,4 mio.kr.
  • Omsætningen af CtP-pladefremkaldere, som er koncernens hovedprodukt inden for offset, udgjorde 110,0 mio.kr. i de første tre kvartaler af regnskabsåret 2011/12 på, svarende til en stigning på 5 %. Salget af forbrugsvarer til iCtP er i de første tre kvartaler af regnskabsåret 2011/12 steget med 41 %. Desuden er salget af iCtP-produkter tilsvarende steget med 23 %.
  • Resultat af primær drift (EBITA) udgjorde 40,1 mio.kr. i de første tre kvartaler af regnskabsåret 2011/12 mod 11,9 mio.kr. i samme periode året før. Salget af ejendommen i Virginia bidrog i 2011/12 med 8,3 mio.kr. Periodens resultat udgjorde 24,1 mio.kr. mod 6,9 mio.kr. i samme periode året før.
  • Cash flow fra driften udgjorde 32,3 mio.kr. i de første tre kvartaler af regnskabsåret 2011/12. Det samlede frie cash flow i regnskabsårets første tre kvartaler blev negativt med 11,3 mio.kr. mod negativt med 16,2 mio.kr. i samme periode året før. Det negative frie cash flow kan primært henføres til køb af KH-Microflex A/S, bygningsinvesteringer i Selandia Park samt køb af egne aktier.
  • I marts 2012 er indgået en hensigtserklæring om køb af en asiatisk producent af udstyr inden for offset pladeprocessorer.
  • På baggrund af resultatet for 3. kvartal 2011/12 opjusteres forventningerne til regnskabsåret 2011/12. Det forventes nu, at omsætningen vil udgøre i niveauet 380-395 mio.kr. mod hidtil forventet 365-385 mio.kr. Resultat af primær drift (inklusiv avance ved salg af bygning i Virginia, USA på 8,3 mio.kr.) forventes at ligge i niveauet 40-45 mio.kr. mod hidtil forventet 38-43 mio.kr.

For yderligere information kontakt:

Adm. direktør Keld Thorsen, mobil +45 2242 0139

Bestyrelsesformand Søren Stensdal, mobil +45 2810 0121