Fondsbørsmeddelelse nr. 10– 2012

Gennemførelse af fusion mellem Vestjysk Bank A/S og Aarhus Lokalbank Aktieselskab

Finanstilsynet har i dag meddelt tilladelse til fusionen mellem Vestjysk Bank A/S og Aarhus Lokalbank Aktieselskab, som blev vedtaget på de to selskabers ordinære generalforsamlinger henholdsvis den 28. marts 2012 og den 29. marts 2012. Fusionen sker i henhold til den fusionsplan, som blev offentliggjort den 28. februar 2012.

Samtlige betingelser for gennemførelse af fusionen mellem Vestjysk Bank og Aarhus Lokalbank er således opfyldt, og fusionen er på denne baggrund registreret som gennemført hos Erhvervsstyrelsen. De nye vedtægter for den fortsættende bank, Vestjysk Bank A/S, er tilgængelige på Vestjysk Banks hjemmeside www.vestjyskbank.dk.

Den fortsættende bank ledes af en bestyrelse bestående af Carsten Andersen (formand), Anders Kristian Bech (næstformand), Poul Hjulmand, Bjørn Albinus, Carl Olav Birk Jensen, Kirsten Skou Lundgaard-Karlshøj, Peter Bækkelund Rasmussen (medarbejdervalgt), Palle Hoffmann (medarbejdervalgt) samt Malene Rønø (medarbejdervalgt). Direktionen består af administrerende direktør Frank Kristensen og direktør Vagn Thorsager.

Som følge af fusionen vil aktionærerne i det ophørende selskab, Aarhus Lokalbank Aktieselskab, modtage nye aktier i Vestjysk Bank A/S i forholdet fire aktier i Aarhus Lokalbank Aktieselskab for én ny aktie i Vestjysk Bank A/S. Aktiekapitalen i Vestjysk Bank A/S er således forhøjet med nominelt kr. 39.664.440 fra nominelt kr. 266.779.950 til nominelt kr. 306.444.390.

Som nærmere beskrevet i fusionsplanen og den udvidede selskabsmeddelelse af 28. februar 2012, vil aktionærerne i Aarhus Lokalbank, der besidder et antal aktier i Aarhus Lokalbank, der ikke er deleligt med fire, modtage et antal midlertidige delaktier i Vestjysk Bank. Aktionærerne i Aarhus Lokalbank vil gennem deres respektive depotbanker kunne få nærmere oplysning om tildeling og handel med delaktier.

Tidsplanen for ombytning af aktier samt tildeling og handel med delaktier er som følger:

• 30. marts 2012:                  Sidste handelsdag for aktier i Aarhus Lokalbank Aktieselskab
  • 2. april 2012:                       Første handelsdag for nye Vestjysk Bank aktier
  • 4. april 2012:                       Fusionskørsel i VP Securities A/S efter daglig opdatering – Aarhus Lokalbank aktier ombyttes til Vestjysk Bank aktier og delaktier
  • 11. – 17. april 2012:           Periode for omsætning af delaktier
  • 20. april 2012:                     Kørsel i VP Securities A/S efter daglig opdatering – delaktier ombyttes til helaktier eller veksles til et kontant beløb.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne selskabsmeddelelse kan rettes til administrerende direktør Vagn Thorsager på tlf. 40 53 92 55.