Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

København, 2012-03-30 18:02 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- På baggrund af bemyndigelsen til at tilbagekøbe egne aktier har GN Store Nords bestyrelse pr. 13. januar 2012 igangsat et aktietilbagekøbsprogram i henhold til bestemmelserne i Europa-Kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003, også kaldet ‘Safe Harbor’-reglerne.(Se Selskabsmeddelelse nr. 3 fra den 13. januar 2012).

Aktietilbagekøbsprogrammet er igangsat for at reducere virksomhedens aktiekapital. I løbet af aktietilbagekøbsprogrammet, som strækker sig fra perioden 13. januar 2012 til senest den 31. december 2012, har GN til hensigt at købe egne aktier for et beløb op til DKK 1,3 mia. På generalforsamlingen den 22. marts 2012 fik GN bemyndigelse til at erhverve op til 20% af aktiekapitalen.

Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i perioden fra 22. marts – 30. marts 2012 foretaget følgende transaktioner:

Antal aktier Gennemsnitlig købspris DKK Beløb DKK
22. marts 2012 161.889 58,55 9.477.872
23. marts 2012 155.000 58,19 9.019.373
26. marts 2012 185.000 60,05 11.108.492
27. marts 2012 195.084 60,26 11.756.250
28. marts 2012 208.112 60,25 12.538.124
29. marts 2012 200.000 59,14 11.828.600
30. marts 2012 160.000 59,59 9.534.880
Akkumuleret hidtil under programmet 8.659.422 59,25 513.076.367

GN ejer herefter 23.507.781 egne aktier svarende til 11.3 % af selskabets samlede aktiekapital. GN vil, via selskabsmeddelelser til NASDAQ OMX Copenhagen, hver 7. handelsdag offentliggøre antallet af tilbagekøbte aktier og deres værdi.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Mikkel Danvold
VP IR & Kommunikation