YIT TOTEUTTAA 360 ASUNNON SUOMI-ASUINTALOPROJEKTIN PIETARIN KESKUSTAAN

Helsinki, 2012-04-03 11:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --
YIT OYJ                          LEHDISTÖTIEDOTE                3.4.2012 klo 12.00

YIT TOTEUTTAA 360 ASUNNON SUOMI-ASUINTALOPROJEKTIN PIETARIN KESKUSTAAN

YIT on käynnistänyt asuntojen myynnin useissa uusissa kohteissaan Pietarissa Venäjällä. Yhtiö rakentaa Suomi-asuintalokompleksia Pietarin historialliseen keskustaan Vasilin saarelle sekä jo viidettä ja kuudetta kohdettaan Vyborgskin kaupunginosaan.

Yhteensä 360 asuntoa kattava Suomi-asuintalokompleksi on puolikuun muotoinen ja rajaa etelään päin puistoon rajoittuvan pihan. Siihen kuuluu 10-kerroksinen rakennus, johon tulee comfort-luokan asuntoja, sekä 9-kerroksinen rakennus, johon tulee business-luokan asuntoja, joiden huonekorkeus on yli 3 metriä. Talojen yhteistilat viimeistellään korkeatasoisesti ja niissä käytetään eurooppalaisten valmistajien laadukkaita materiaaleja. Kohteen arvioidaan valmistuvan tammikuussa 2015.

− Asuintalokompleksi ”Suomi” eroaa oleellisesti muista YIT:n hankkeista siinä, että se koostuu kahdesta rakennuksesta, joiden asunnot kuuluvat eri segmentteihin. Toisessa rakennuksessa on comfort-luokan asuntoja ja toisessa suomalaisen rakentamisen parhaiden käytäntöjen mukaisia business-luokan asuntoja. Lisäksi tämä erilainen rakennus sijaitsee kaupungin historiallisessa osassa, kertoo ZAO YIT Sankt-Peterburgin pääjohtaja Mihail Vozijanov.

– Tavoitteenamme on kasvattaa rakennusmääriämme toteuttamalla comfort-luokan hankkeita Pietarin eri kaupunginosissa sekä business- ja eliitti-luokan hankkeita kaupungin keskustassa, sanoo Mihail Vozijanov.

Comfort-luokan kohteita Vyborgskin kaupunginosaan

YIT rakentaa comfort-luokan kohteita Pietarissa mm. Vyborgskin kaupunginosaan. Yhtiö on aloittanut asuntojen myynnin Udelny-puiston lähelle rakentuvasta 9-kerroksisesta comfort-luokan kerrostalosta. Kostromskoi-taloon tulee yhteensä 198 asuntoa, toimistotiloja ja 48 autopaikan maanalainen autotalli. Talon on suunniteltu valmistuvan vuoden 2013 toisella vuosineljänneksellä. Lisäksi YIT rakentaa parhaillaan myös Solo-nimistä 187 asunnon kerrostaloa, jonka on tarkoitus valmistua marraskuussa 2013 ja jonka myynti on jo käynnissä.

Vyborgskin kaupunginosa on yksi kaupungin vanhimmista, suurimmista ja vihreimmistä alueista. Siellä on useita puistoja sekä hyvät palvelut ja liikenneyhteydet. YIT on toteuttanut alueelle rakennushankkeita vuodesta 2005 alkaen. Yhteensä neljä YIT:n rakentamaa kerrostaloa ja yli 1 800 asuntoa on jo valmistunut alueelle.

YIT myy sekä Vyborgskiin että Vasilin saarelle rakennettavat asunnot joko tasoitepintaisina tai viimeistellyin pinnoin, jolloin asiakas voi valita haluamansa pintamateriaalit. Piha-alueille tulee nykyaikaiset lasten leikkikentät, aikuisten oleskelualueet ja perheen yhteiset liikunta-alueet. Kohteiden suunnittelussa on huomioitu liikuntarajoitteisten ihmisten tarpeet.

Lisätietoja:
Vesa Pirinen, kehitysjohtaja, Kansainväliset rakentamispalvelut -toimiala, puh. +358 40 532 2211, vesa.pirinen@yit.fi
Anna Žukova, viestintäasiantuntija, YIT Sankt-Peterburg, puh.+7 921 333 8225, anna.zhukova@yit.ru
Igor Arhipov, PR-osaston johtaja, YIT Sankt-Peterburg, puh. +7 921 954 0618,  igor.arkhipov@yit.ru

YIT OYJ

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi