Solteq toimittaa Gasumille kunnossapidon ja kenttähuollon toiminnanohjauksen osana ERP:n uudistusta

Solteq Oyj Lehdistötiedote 5.4.2012 klo 9.00

Kaasuyhtiö Gasum hankki ohjelmistopalveluyhtiö Solteqilta kunnossapidon ja kenttähuollon toimialaratkaisun Solteq Solaxin osana uutta Microsoft Dynamics AX 2012 -toiminnanohjausjärjestelmää. Gasum hyödyntää Solaxia toiminnanohjausjärjestelmän moduulina, jossa hallitaan muun muassa kaasunsiirtoverkostoon, asemiin sekä kaasun siirtoon ja jakeluun liittyviä kunnossapito- ja huoltotietoja.

Gasum haluaa kehittyä uusiutuvan, kotimaisen biokaasun johtavaksi tarjoajaksi sekä monipuolistaa kaasujen käyttöä esimerkiksi teollisuudessa sekä maa- ja meriliikenteessä. Strategian toteuttamisessa tärkeässä osassa on kaasunsiirtoverkosto, jonka ylläpitoon ja kehittämiseen kohdistuu merkittävä osa yhtiön investoinneista.

”Tavoitteenamme on yhtenäistää toimintatapojamme ja laajentaa palvelutarjontaamme sekä nykyisille että uusille toimialoille. Solteqin Solax –järjestelmä on avainasemassa asiakaspalvelussamme sekä töiden ja resurssien hallinnan tehostamisessa verkottuneessa toimintaympäristössä. Toiminnanohjausjärjestelmän moduulina Solax tarjoaa meille mahdollisuuden hyödyntää kentältä tulevia tietoja entistä joustavammin liiketoiminnan kehittämisessä”, kuvailee Gasumilta johtaja Ari Suomilammi.

Solteq tarjoaa toiminnan- ja taloudenohjauksen ratkaisuja sekä niihin integroitavia tai itsenäisesti toimivia toimialakohtaisia erityisratkaisuja. Solteq on erikoistunut erityisesti Microsoft Dynamics AX –järjestelmän vertikaalitoimittajana kunnossapidon, huoltopalvelujen ja kenttähuollon alueella. Solteqin strategian mukaisesti takaamme asiakkaille jatkuvuuden käytössä olevien ratkaisujen parissa ja teemme tulevaisuuden tuomalla liiketoiminnan muuttuviin tarpeisiin soveltuvia uusia teknologioita.

”Gasum on pitkäaikainen kunnossapidon toiminnanohjausjärjestelmäasiakkaamme ja meille on kunnia päästä toimittamaan heille uuteen teknologiaan perustuvaa Solax-ratkaisua, joka tukee Gasumin tulevaisuuden liiketoimintatavoitteita. Toiminnanohjausjärjestelmään liitettävät vertikaaliratkaisut tuovat organisaatioille kilpailuetua mahdollistamalla oman toimialansa erityistarpeiden huomioimisen. Yhdessä kumppaneidemme kanssa voimme tarjota asiakkaillemme kattavan osaamisen ja skaalautua suuriinkin toimitusprojekteihin”, kertoo Solax -tulosyksikön päällikkö Veli Nikkola Solteq Oyj:stä.

Lisätietoja:

Gasum Oy
johtaja
Ari Suomilammi
ari.suomilammi@gasum.fi

Solteq Oyj
tulosyksikön päällikkö, Solax
Veli Nikkola
veli.nikkola@solteq.com

Gasum on suomalainen luonnonkaasujen osaaja. Yhtiö tuo suomeen maakaasua, siirtää ja toimittaa sitä suomalaisille energiaksi. Gasum kehittää määrätietoisesti suomalaista biokaasualaa. Maakaasu ja biokaasu ovat luonnonkaasuja, jotka tarjoavat Suomen energia-alalle huomattavia tehokkuus-, ympäristö- ja kotimaisuusetuja. Gasumilla on noin 240 työntekijää. Yhtiöön liikevaihto vuonna 2011 oli 1,3 mrd. euroa. Lisätietoja osoitteesta www.gasum.fi

Solteq tarjoaa toiminnan- ja taloudenohjauksen palveluja kaupan, logistiikan, teollisuuden sekä julkishallinnon toimijoille.  Täydennämme ydintarjoamaamme erikoiskaupan ohjauksen, kunnossapidon ja huoltopalvelujen hallinnan sekä järjestelmien sisältämän masterdatan hallinnan ja laadun parantamisen toimialaratkaisuilla. Maailman johtavien kumppaneiden teknologioilla kehitettyjen ratkaisujemme avulla asiakkaamme ohjaavat liiketoimintaansa entistä tehokkaammin ja parantavat kannattavuuttaan. Lisätietoja osoitteesta www.solteq.com

Jakelu: