Bestyrelsen i Bavarian Nordic indstiller direktør Peter Kürstein til bestyrelsen

Kvistgård, Danmark, 10. april 2012 - Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA)  - I forlængelse af indkaldelsen til den ordinære generalforsamling, offentliggjort den 21. marts 2012, meddeles det herved, at bestyrelsen i Bavarian Nordic har indstillet en ny kandidat til bestyrelsen til valg på den ordinære generalforsamling mandag den 16. april 2012.

Den nye kandidat er Peter Kürstein, der er administrerende direktør i Radiometer Medical ApS. Han har i en lang periode beklædt en ledende stilling i Radiometer, heraf de sidste 8 år som administrerende direktør. Han besidder stor erfaring fra en række bestyrelser i større danske industriselskaber. Peter Kürstein har en MBA fra Harvard Business School i Boston, USA. Han er dansk statsborger og født i 1956.

Peter Kürstein er næstformand for bestyrelsen i FOSS A/S samt medlem af bestyrelsen i Radiometer Medical ApS. Han er desuden formand for Danish-American Business Forum samt DI's sundhedsudvalg.

Peter Kürstein erstatter Erling Johansen, der har meddelt, at han ikke modtager genvalg på den kommende generalforsamling.

De samlede kandidater til valg på generalforsamlingen er således Asger Aamund, Claus Bræstrup, Gerard van Odijk, Anders Gersel Pedersen. Erik G. Hansen og Peter Kürstein.

Asger Aamund
Bestyrelsesformand

Asger Aamund - mobil: 40 78 19 11

Om Bavarian Nordic
Bavarian Nordic er et vaccine-fokuseret biotekselskab, der udvikler og producerer innovative vacciner til forebyggelse og behandling af livstruende sygdomme, hvor der er et stort udækket medicinsk behov. Selskabets pipeline fokuserer på cancer og infektionssygdomme, og indeholder ti udviklingsprogrammer. Inden for cancer er selskabets førende program PROSTVAC®, en vaccine til behandling af fremskreden prostatacancer, og som er i fase 3 udvikling. Vaccinen, der udvikles i samarbejde med National Cancer Institute, er i kliniske fase 1 og fase 2 forsøg afprøvet i næsten 600 patienter. Inden for infektionssygdomme er det førende program IMVAMUNE®, en tredjegenerations koppevaccine, der udvikles og leveres til det amerikanske nationale beredskabslager under en kontrakt med de amerikanske myndigheder. For yderligere information, besøg www.bavarian-nordic.com.

Udsagn om fremtiden
Denne meddelelse indeholder udsagn om fremtiden ("forward-looking statements"), som er forbundet med risici, usikkerheder og andre faktorer, hvoraf mange er uden for vores kontrol. Dette kan medføre, at faktiske resultater afviger væsentligt fra de resultater, som er omhandlet i ovennævnte udsagn om fremtiden. Udsagn om fremtiden inkluderer udsagn vedrørende vores planer, mål, fremtidige begivenheder, præstation og/eller anden information, som ikke er historisk information. Vi påtager os ingen forpligtelser til offentligt at opdatere eller revidere udsagn om fremtiden således, at disse afspejler efterfølgende begivenheder eller omstændigheder, undtagen i det omfang dette er foreskrevet ved lov.

201205dk