SRV rakentaa SATO:lle korttelin Kalasatamaan

Espoo, Suomi, 2012-04-12 08:01 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- SRV YHTIÖT OYJ    SIJOITTAJAUUTINEN   12.4.2012

SRV ja SATO ovat allekirjoittaneet merkittävän urakkasopimuksen kolmen asuntokohteen rakentamisesta Kalasataman alueelle Helsinkiin. Kortteliin tulee yhteensä 133 asuntoa, joista 77 on vuokra-asuntoja ja 56 omistusasuntoja.

Kokonaisuus sisältää muun muassa uudenlaista asumista edustavan galleriatalon, johon rakennetaan asukkaiden yhteiseksi oleskelutilaksi lasikatteinen keskusaula. Lisäksi kortteliin rakennetaan kerrostaloasuntoja sekä kaupunkipientaloasuntoja, joissa on kolme asuinkerrosta ja kattoterassi. Asunnot valmistuvat vaiheittain vuoden 2013 loppuun mennessä.

”SATO:n kohde on erinomainen esimerkki uudenlaisista asumisvaihtoehdoista, joita Kalasataman alueelle rakennetaan tulevina vuosina. Olemme innolla mukana SATO:n hankkeessa luomassa uutta Helsinkiä. Rakennamme parhaillamme alueelle kaupallisia palveluja sekä tornitaloja, jotka valmistuvat myöhemmin tällä vuosikymmenellä. Kalasatamasta on hyvää vauhtia muodostumassa upea osa Helsinkiä”, SRV:n asuntorakennuttamisen johtaja Antero Nuutinen sanoo.

Lisätietoja:
Antero Nuutinen, johtaja, puh. 040 531 4918