Forløb af ordinær generalforsamling den 17. april 2012 i Investeringsforeningen Danske Invest

Beretningen og årsrapporten for 2011 for ovennævnte forening blev godkendt på den ordinære generalforsamling i går. Samtidig blev de foreslåede udbytter for 2011 vedtaget. De samlede udbytter for foreningen blev 2,9 mia. kroner.

Til foreningens bestyrelse blev direktør Lars Fournais, direktør Birgitte Brinch Madsen, direktør Walther V. Paulsen, direktør Agnete Raaschou-Nielsen, advokat Jørn Ankær Thomsen og direktør Jens Peter Toft genvalgt. Bestyrelsen konstituerede sig efterfølgende med Jørn Ankær Thomsen som formand og Agnete Raaschou-Nielsen som næstformand.

Herudover genvalgtes KPMG Statsautoriseret Revisionspartnerselskab som revisor for foreningen.

Bestyrelsen havde bl.a. fremsat en række forslag vedrørende ændring af afdelingsomtaler i vedtægterne samt diverse andre tilpasninger af vedtægterne.

Alle forslag blev vedtaget, men da der ikke var den nødvendige medlemskapital repræsenteret til, at beslutningerne har endelig virkning, skal de fremlægges på en ekstraordinær generalforsamling, hvortil der snarest bliver indkaldt.