VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

Zeeland Oyj:n varsinainen yhtiökokous pidettiin 19.4.2012 Helsingissä.

1.    Kokous vahvisti tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen sekä myönsi vastuuvapauden toimitusjohtajalle ja hallituksen jäsenille tilikaudelta 1.1.-31.12.2011.

2.    Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että Yhtiön tilikaudelta 2011 vahvistetun taseen perusteella ei jaeta osinkoa.

3.    Hallituksen ehdotuksen mukaisesti päätettiin, että tilintarkastajalle maksetaan palkkio ja kustannusten korvaus Yhtiön hyväksymän kohtuullisen laskun mukaan. Yhtiön tilintarkastajiksi valittiin edelleen KHT-tilintarkastaja Jaakko Paloniemi ja varatilintarkastajaksi KHT-tilintarkastaja Veikko Terho.

4.    Yhtökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että hallitus on valtuutettu päättämään omien osakkeiden hankkimisesta yhdessä tai useammassa erässä siten, että hankittavien osakkeiden määrä voi olla enintään 13.882.714 kappaletta, mikä vastaa enintään 9,18 % Yhtiön kaikista osakkeista yhtiökokouskutsun päivänä. Omia osakkeita voi hankkia vain vapaalla omalla pääomalla NASDAQ OMX Helsinki Oy:n järjestämän First North Finland -markkinapaikan kaupankäynnissä muodostuneeseen hankintahetken arvoon.

Hallitus on valtuutettu muutoin päättämään hankinnan kaikista ehdoista mukaan lukien sen, miten osakkeita hankitaan. Valtuutuksessa ei ole suljettu pois hallituksen oikeutta päättää myös suunnatusta omien osakkeiden hankkimisesta, jos siihen on Yhtiön kannalta painava taloudellinen syy. Valtuutusta  käytetään Yhtiön kannalta tärkeiden järjestelyiden kuten liiketoimintaan liittyvien järjestelyiden toteuttamiseen tai sellaisiin muihin hallituksen päättämiin tarkoituksiin, joissa omien osakkeiden hankkimiseen on painava taloudellinen syy.

Valtuutus on voimassa Yhtiön seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka.

5.    Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että hallitus on valtuutettu päättämään yhdestä tai useammasta maksuttomasta ja/tai maksullisesta osakeannista, joka sisältää oikeuden antaa uusia osakkeita tai luovuttaa Yhtiön hallussa olevia osakkeita tai päättää osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n tarkoittamien optio-oikeuksien ja muiden osakkeeseen oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta siten, että valtuutuksen perusteella annettavien uusien osakkeiden tai Yhtiön hallussa olevien omien osakkeiden luovuttamisen tai optio-oikeuksien ja muiden osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisen perusteella merkittävien osakkeiden määrä on yhteensä enintään 50.395.133 uutta osaketta, joka vastaa enintään noin 25 % Yhtiön kaikista osakkeista valtuutuksen perusteella tehtävällä päätöksellä annettujen tai luovutettujen osakkeiden jälkeen.

Valtuutuksessa ei ole suljettu pois hallituksen oikeutta päättää myös suunnatusta osakkeiden tai osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n mukaisten optio-oikeuksien tai erityisten oikeuksien antamisen ehdoista. Valtuutusta käytetään Yhtiön kannalta tärkeiden järjestelyiden kuten liiketoimintaan tai investointien rahoittamiseen liittyvien järjestelyiden toteuttamiseen tai sellaisiin muihin hallituksen päättämiin tarkoituksiin, joissa osakkeiden tai osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n tarkoittamien optio-oikeuksien tai osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamiseen on painava taloudellinen syy. Osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta voidaan poiketa edellyttäen, että siihen on Yhtiön kannalta painava taloudellinen syy.

Valtuutus on voimassa Yhtiön seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka.

6.    Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että alkavalle toimikaudelle valitaan yhteensä viisi (5) varsinaista jäsentä. Lisäksi päätettiin, että hallituksen puheenjohtajan palkkio on edelleen 25.000 euroa toimikaudelta ja hallituksen omistuksellisesti riippumattomien hallituksen jäsenten palkkio on edelleen 5.000 euroa toimikaudelta. Hallituksen jäsenten matkakulut korvataanYhtiön matkustussääntöjen mukaan. Muita kokouspalkkioita ei makseta.

7.    Hallitukseen valittiin varsinaisiksi jäseniksi uudelleen Janne Mäkelä, Ville Skogberg, Tanu-Matti Tuominen ja Elina Yrjölä sekä uutena varsinaisena jäsenenä JariTuovinen. Hallituksen toimikausi päättyy Yhtiön seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä.

8.    Yhtiökokouksen jälkeen pitämässään järjestäytymiskokouksessa hallitus valitsi puheenjohtajakseen Jari Tuovisen.

Helsingissä, 19. päivänä huhtikuuta 2012

ZEELAND OYJ