Cencorp: Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus omistusosuuden muuttumisesta

Cencorp Oyj     Pörssitiedote 20.4.2012 klo 16.30

ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 10 §:N MUKAINEN ILMOITUS OMISTUSOSUUDEN MUUTTUMISESTA

Cencorp Oyj (”Cencorp”) on saanut tiedoksi Ahlström Capital Oy:n arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Ahlström Capital Oy:n omistusosuus Cencorpista laskee alle yhden kahdeskymmenesosan sen sitouduttua myymään kaikki Cencorpin osakkeita omistaneen hollantilaisen tytäryhtiönsä AC Invest B.V.:n (nimenmuutos vireillä) osakkeet Savcor Group Oy:lle.

Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10 §:n mukaisesti ilmoitamme seuraavat tiedot:

1. Kohdeyhtiön nimi

Cencorp Oyj (Y-tunnus: 0749606-1)

2. Osakkeenomistajan täydellinen nimi

Ahlström Capital Oy (Y-tunnus: 1670034-3)

3. Liputusraja, joka on alitettu

1/20 eli 5% osake- ja äänimäärästä

4. Ilmoituksen peruste: Osakkeiden tai äänioikeuksien hankkiminen tai luovuttaminen ja sopimus tai muu järjestely, joka toteutuessaan johtaa osakkeiden tai äänioikeuksien hankkimiseen tai luovuttamiseen

Ahlström Capital -konserni on 19.4.2012 sitoutunut myymään kaikki Cencorpin osakkeita omistaneen hollantilaisen tytäryhtiönsä AC Invest B.V.:n (nimenmuutos vireillä) osakkeet Savcor Group Oy:lle. Ahlström Capital Oy tai sen konserniin kuuluvat yhtiöt eivät kaupan jälkeen enää omista Cencorpin osakkeita. Kauppa ei ole ehdollinen.

Edellä tarkoitettujen osakkeiden myynnin yhteydessä Ahlström Capital Oy on sopinut vakuusjärjestelystä, jonka nojalla sovittujen maksuehtojen rikkomistilanteessa Ahlström Capital Oy:llä on mm. tietyin edellytyksin harkintansa mukaisesti oikeus ilmoittaa käyttävänsä vakuudeksi annettuihin Cencorpin osakkeisiin liittyvää äänioikeutta. Tällaisessa tilanteessa Ahlström Capital Oy tulee tarvittaessa antamaan erillisen liputusilmoituksen arvopaperimarkkinalain vaatimusten mukaisesti.

5. Osuus yhtiön osakkeista ja äänimäärästä

Ahlström Capital Oy:n omistusosuus Cencorpin osakkeista ja äänimäärästä on 17.499.999 osaketta, jonka osuus Cencorpin kaikista osakkeista ja niiden tuottamista äänistä on noin 5,1 prosenttia.

6. Päivämäärä, jona liputusraja on alitettu

19.4.2012

Cencorpilla on tänään 20.4.2012 yhteensä 342.161.270 rekisteröityä osaketta. Jokaisella osakkeella on yksi ääni. Yhtiöllä on yksi osakesarja.

Mikkelissä, 20.4.2012

Cencorp Oyj

Lisätietoa:

Iikka Savisalo
Cencorp Oyj

Puhelin: + 358 (40) 521 6082,
Sähköposti: iikka.savisalo@cencorp.com

Jakelu:
NASDAQ OMX Helsinki Oy
Keskeiset tiedotusvälineet

Cencorp Oyj on yksi johtavista teollisuusautomaatioratkaisujen valmistajista. Jyrsintään, erikoiskomponenttien ladontaan, testaukseen ja laser-työstöön suunnitellut laitteet tehostavat asiakkaiden tuotantoa merkittävästi. Tuotevalikoimaan kuuluvat myös EMI-suojaukset, joustavat virtapiirit, dekoraatiot ja RFID-antennit. Asiakkaita ovat autoelektroniikkavalmistajat sekä telekommunikaatio-, teollisuusautomaatio- ja EMS-alojen valmistajat. Cencorpin pääkonttori on Mikkelissä. Yhtiö on osa suomalaista Savcor-konsernia.