Børsmeddelelse nr. 09.2012, Forløb af ordinær generalforsamling

SmallCap Danmark A/S (CVR nr. 39703416) afholdt tirsdag d. 20. april 2012 kl. 15.30 ordinær generalforsamling i Charlottehaven, Hjørringgade 12C, DK-2100 København Ø.

Dagsorden og de fuldstændige forslag fremgår af børsmeddelelse nr. 06.2012 af d. 29. marts 2012.

Som dirigent valgtes advokat Christian Lundgren, Kromann Reumert, der konstaterede, at general­for­samlingen var rettidigt varslet og beslutningsdygtig.

Dagsordenspunkt 1, Bestyrelsens beretning om selskabets forhold det forløbne år

Bestyrelsesformand Jan O. Frøshaug redegjorde for udviklingen i 2011 i hovedtræk, herunder selskabets resultat, selskabets afkast og udviklingen i benchmark samt forvent­ningerne til regnskabsåret 2012. Forud for generalforsamlingen havde selskabet offentliggjort delårs­rapport for 1. kvartal 2012. Formanden opsummerede udviklingen i 1. kvartal 2012 og oplyste kvartalets resultat og afkast i hovedtal. Formanden motiverede afslutningsvist bestyrelsens forslag om udlodning af udbytte og valg af medlemmer til bestyrelsen jf. dagsordens­punkterne 3 og 5.

Beretningen blev taget til efterretning.

Dagsordenspunkt 2, Fremlæggelse af årsrapport samt eventuelt koncernregnskab til godkendelse

Direktør Jens Erik Høst gennemgik aktiemarkedsudviklingen i 2011 og udviklingen i selskabets investeringer samt opsummerede hovedtallene fra årsrapportens resultat­opgørelse, balance og egenkapitalopgørelse.

Årsrapporten med koncernregnskab blev godkendt.

Dagsordenspunkt 3, Forslag til fordeling af årets overskud eller dækning af tab.

Resultatdisponeringen som foreslået i den godkendte årsrapport, herunder forslag om udbetaling af 2,0 kr. pr. aktie i udbytte for 2011, blev vedtaget.

Dagsordenspunkt 4, Beslutning om decharge for direktion og bestyrelse

Forslaget blev vedtaget.

Dagsordenspunkt 5, Behandling af forslag fremsat af bestyrelse eller aktionærer

Der var kun forslag fremsat af bestyrelsen til behandling. Bestyrelsen havde fremsat følgende forslag:

5.a. Bestyrelsen foreslår, at bestyrelsens medlemmer i perioden 1. januar til 31. december 2012 honoreres med det samme vederlag som i 2011, jf. den fremlagte årsrapport.

Det fremsatte forslag blev vedtaget.

Dagsordenspunkt 6, Valg af medlemmer til bestyrelsen

I henhold til vedtægternes § 11 er alle bestyrelsesmedlemmer på valg hvert år. Bestyrelsesmedlemmerne Jan O. Frøshaug, Niels Roth og Per Søndergaard Pedersen genopstillede og blev genvalgt. Bestyrelsesmedlem Erik K. Skjøtt havde valgt at trække sig grundet sygdom. Som nyt medlem af bestyrelsen valgtes Merete Jørgensen.

Bestyrelsen konstituerede sig efter generalforsamlingen med Jan O. Frøshaug som formand og Niels Roth som næstformand.

Dagsordenspunkt 7, Valg af revisorer og revisorsuppleanter

Ernst & Young, Godkendt Revisionspartnerselskab, blev genvalgt.

Dagsordenspunkt 8, Eventuelt

Der var ikke yderligere emner til behandling.

Bilagt dette referat er kopi af de slides bestyrelsen anvendte til sin præsentation under de enkelte dagsordenspunkter.

Således passeret,

SmallCap Danmark A/S