TECTIA OYJ ARVIOI TILIKAUDEN 2012 LIIKEVAIHDON KASVAVAN

Helsinki, Suomi, 2012-04-23 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- TECTIA Oyj   PÖRSSITIEDOTE   23.04.2012 KLO 09:00

TECTIA OYJ ARVIOI TILIKAUDEN 2012 LIIKEVAIHDON KASVAVAN

Tilikaudella 2012 yhtiö arvioi liikevaihdon todennäköisesti kasvavan vuodesta 2011. Johtuen monista epävarmuustekijöistä, Tectia uskoo, että sen ei ole tällä hetkellä perusteltua antaa kannattavuusarviotaan vuodelle 2012.

Aiemmin yhtiö ei ole antanut arviota tilikauden 2012 liikevaihdon kehityksestä.

Kuten yhtiö tiedotti 23.3.2012, yhtiö arvioi tilintarkastamattomien ja alustavien tietojen perusteella, että yhtiön ensimmäisen vuosineljänneksen 2012 liikevaihto tulee aikaisemmin ennustetulla tavalla kasvamaan vuoden 2011 ensimmäisestä vuosineljänneksestä ollen todennäköisesti yli 2,5 miljoonaa euroa. 16.04.2012 yhtiö tiedotti 0,5 miljoonan euron viranomaiskaupasta . Tämän valossa  yhdistettynä ensimmäisellä neljänneksellä vakaana pysyneeseen ylläpitokauppaan, yhtiö uskoo koko vuoden 2012 liikevaihdon todennäköisesti kasvavan verrattuna vuoteen 2011.

Tectia uskoo, että sen ei ole tällä hetkellä perusteltua antaa kannattavuusarvioitaan vuodelle 2012 johtuen pääosin:
-  uusien vielä kehitteillä olevien tuotteiden tuotekehitys-panostukseen, toimitusten ja myynnin käynnistämiseen sekä kysyntään liittyy epävarmuutta;
- yksittäisten suurten lisenssikauppojen toteutuminen tai siirtyminen vaikuttaa merkittävästi yhtiön kannattavuuteen;
- makroekonominen ympäristö vaikeuttaa yhtiön näkymien arviointia ja luotettavien tavoitteiden antamista;
- suuri osa yhtiön liikevaihdosta laskutetaan Yhdysvaltojen dollareissa ja näin ollen Yhdysvaltojen dollarin mahdollisilla voimakkailla vaihteluilla vuoden 2012 aikana voi olla kannattavuuteen ennalta vaikeasti arvioitavia vaikutuksia.

Helsingissä 23.04.2012

TECTIA OYJ