Athena IT-Group: Athena med solid indtjening

For årets 3 første kvartaler for regnskabsåret 2011/12 udviser virksomheden en samlet omsætning på DKK 37,7 mio. og et EBITDA på DKK 10,0 mio.

Athena solgte i slutningen af 2010 datterselskabet Athena IT-Group GmbH i Flensborg til den daværende direktør for selskabet. Athena IT-Group GmbH har siden ikke udviklet sig som forventet, og det forventes ikke, at det udestående, Athena har med det tyske selskab, kan blive fuldt indfriet. Det mulige tab er derfor indregnet i kvartalsregnskabet.

Virksomheden oplever en fin ordreindgang og fastholder på baggrund af aktivitetsniveauet og resultaterne for årets 3 første kvartaler for 2011/12 forventningerne til årets omsætning på DKK 53-55 mio. og et EBITDA resultat på DKK 12-14 mio. kr.

Athena har gennem den seneste periode fået forespørgsler fra en række aktører omkring en eventuel deltagelse i en konsolidering af branchen. Bestyrelsen for Athena har foretaget en sondering af disse muligheder. Sonderingerne er nu afbrudt, da det er bestyrelsens vurdering, at Athenas notering på First North lægger hindringer i vejen for at forfølge et eller flere af disse scenarier.

Bestyrelsen har i forlængelse heraf, som tidligere meddelt, besluttet at udvide selskabets direktion med den nuværende bestyrelsesformand Jens Erik Thorndahl som ny administrerende direktør. Direktionen vil herefter bestå af Jens Erik Thorndahl, Peter Kroul og Poul Sindberg. Styrkelsen af direktionen gennemføres primært for at skabe bedre rammer for at kunne forfølge en konsolidering af branchen, herunder også at undersøge mulighederne for en eventuel afnotering af Athena.

Der er i kvartalsregnskabets resultat før skat indregnet i alt DKK 2,2 mio. betalt som kompensation for udtrædelse af lejemålet på Søndergård Allé 4 i Vojens. Virksomheden lejer dog fortsat lokaler på adressen. Der verserer fortsat en sag omkring udtrædelsen af lejemålet, men der foreligger ingen afgørelser, og ledelsen vurderer fortsat, at den indgåede aftale er juridisk bindende for begge parter.

Yderligere information:

Peter Kroul, CEO