ÅRSSTÄMMA I COREM PROPERTY GROUP AB

2012-05-02

ÅRSSTÄMMA I COREM PROPERTY GROUP AB (PUBL)

Vid årsstämma den 2 maj 2012 i Corem Property Group AB beslutades följande.

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om utdelning med 0,50 kr per stamaktie och totalt 10,00 kronor per preferensaktie.   Avstämningsdag för utdelning för stamaktie ska vara fredag den 7 maj 2012 med beräknad utdelning 10 maj 2012.

Avstämningsdagar för preferensaktien ska vara;

den 29 juni 2012 med beräknad utdelningsdag den 4juli 2012;

den 28 september 2012 med beräknad utdelningsdag den 3 oktober 2012;

den 28 december2012 med beräknad utdelningsdag den 4 januari 2013; och

den 28 mars 2013 med beräknad utdelningsdag den 4 april 2013

Stämman beslutade i enlighet med valberedningens förslag att för tiden intill slutet av nästa årsstämma välja om de sittande styrelseledamöterna Rutger Arnhult, Patrik Essehorn, Jan Sundling, Christina Tillman och Lena Boberg.
Erik Selin avböjde omval. Vidare beslutade årsstämman om nyval av Eva Landén och Karl Perlhagen. Patrik Essehorn valdes till styrelsens ordförande. Vidare beslutade stämman att styrelsens arvoden skall uppgå till 250 000 kronor för styrelseordföranden och 150 000 kronor vardera för övriga ledamöter. Ledamot som samtidigt är verkställande direktör skall inte erhålla något styrelsearvode.

Stämman beslutade för tiden intill slutet av nästa årsstämma om nyval av det registrerade revisionsbolaget Ernst & Young AB som bolagets revisor med Mikael Ikonen som huvudansvarig revisor och därjämte auktoriserade revisorn Ingemar Rindstig, verksam vid Ernst & Young AB.

Stämman godkände styrelsens förslag till riktlinjer för ersättning till ledande Befattningshavare.

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att bemyndiga styrelsen att inom ramen för gällande bolagsordning, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästkommande årsstämma, besluta om ökning av bolagets aktiekapital genom nyemission av stam- och/eller preferensaktier med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Nyemissionen får motsvara en ökning av aktiekapitalet om högst 10 procent, baserat på det totala aktiekapitalet i bolaget vid tidpunkten för årsstämman 2012. Antalet stamaktier som får emitteras med stöd av bemyndigandet får dock högst uppgå till 10 procent av aktiekapitalet som utgörs av stamaktier utgivna vid tidpunkten för årsstämman 2012, och antalet preferensaktier som får emitteras med stöd av bemyndigandet får högst uppgå till 10 procent av aktiekapitalet som utgörs av preferensaktier utgivna vid tidpunkten för årsstämman 2012. Aktierna ska kunna tecknas kontant, genom apport, med kvittningsrätt eller på villkor som följer av 2 kap. 5 § aktiebolagslagen.

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att, under tiden intill nästa årsstämma, bemyndiga styrelsen att förvärva och överlåta bolagets egna aktier. Förvärv får ske av högst så många aktier att bolaget efter varje förvärv innehar högst 10 procent av utestående aktier. Bemyndigandet gäller intill årsstämman 2013.

Stämman beslutade att godkänna valberedningens förslag till riktlinjer och sammansättning. Till ledamot och ordförande i valberedningen utsågs Thomas Lifvendahl.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Verkställande direktör Eva Landén
E-post: eva.landen@corem.se

Corem Property Group AB (publ)
Box 56085, SE-102 17 Stockholm
Besök: Riddargatan 13 C
Org nr 556463-9440, Säte Stockholm
www.corem.se

Informationen är sådan som Corem skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 maj 2012 kl 16.45