Ledelsesændring i BoConcept Holding A/S

Viggo Mølholm fratræder den 29. august 2012 som CEO i BoConcept Holding A/S for at opstille til valg til selskabets bestyrelse ved den kommende ordinære generalforsamling, hvor han ventes at indtræde som bestyrelsesformand. Torben Paulin udnævnes til ny CEO i BoConcept Holding A/S, hvor direktionen samtidig udvides med COO Troels Dyrup Petersen med ansvar for Supply Chain, og hvor Hans Barslund fortsætter som CFO.

Herning, 2012-05-07 12:26 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Efter 17 år som CEO i BoConcept Holding A/S har Viggo Mølholm besluttet at fratræde sin stilling i slutningen af august 2012, og opstille til valg til selskabets bestyrelse ved den kommende ordinære generalforsamling. Han ventes at indtræde som formand i bestyrelsen, hvor de nuværende generalforsamlingsvalgte medlemmer alle har meddelt, at de genopstiller.

'BoConcept har siden sin etablering for 60 år siden udviklet sig fra en lokal møbelproducent til et globalt brand og en international franchisebaseret retailkæde. Det har været en fantastisk udvikling og forandringsproces at stå i spidsen for, og jeg er stolt af de resultater, vi har skabt. Vores koncept, markedsposition og drift er i dag stærkere end nogensinde før, og vi har lagt en klar strategi for at realisere et stort vækstpotentiale. Jeg synes derfor tidspunktet er velvalgt til at overlade det daglige ansvar til en driftssikker og vækstfokuseret direktion, og glæder mig til som bestyrelsesformand at fortsætte mit engagement i BoConcept,' siger Viggo Mølholm, der også fremover vil være tilknyttet arbejdet med konceptudvikling og design for BoConcept.

Kernekompetencer samles i ny direktion
Bestyrelsen har udnævnt Torben Paulin til ny CEO i BoConcept Holding A/S. Torben blev ansat i virksomheden i 1994 og har siden 2003 været Retail- og salgsdirektør i BoConcept A/S med ansvar for bl.a. Retail, Marketing og Collection & Visuals. Samtidig udvides direktionen i BoConcept Holding A/S med COO Troels Dyrup Petersen, som siden 2003 har haft ansvaret for Supply Chain i BoConcept A/S. Hans Barslund fortsætter som CFO i BoConcept Holding A/S og har foruden finansfunktionen ansvaret for it og produktion.

'Bestyrelsen er yderst tilfreds med, at Torben har sagt ja til at tiltræde som ny CEO for BoConcept, og at Troels samtidig indtræder i direktionen. De har sammen med Viggo og Hans de seneste år spillet en afgørende rolle i at tilrettelægge og eksekvere selskabets målrettede strategi, og dermed sikres kontinuiteten,' siger Ebbe Pelle Jacobsen, bestyrelsesformand i BoConcept Holding A/S.

'Jeg glæder mig meget til sammen med ledelsesteamet at sikre en fortsættelse af BoConcepts positive udvikling. Vores største og vigtigste opgave bliver at styrke BoConcepts globale brand og konkurrenceposition yderligere og dermed skabe endnu stærkere forudsætninger for at ekspandere franchisekæden og øge væksten. Det er formlen til at sikre den fremtidige værdiskabelse i BoConcept,' siger Torben Paulin, der i denne uge er vært ved den årlige BoConcept inspiration Camp på hovedkontoret i Herning, hvor mere end 700 franchisetagere og butiksansatte fra 60 lande introduceres til den kommende kollektion.

Ledelsesrokaden får effekt fra og med 29. august 2012, hvilket muliggør en omhyggelig og smidig overlevering af opgaver og ansvar til den nye direktion.

For yderligere information kontakt CEO Viggo Mølholm eller bestyrelsesformand Ebbe Pelle Jacobsen på tlf. 70 13 13 66.

Herning, den 7. maj 2012

Fakta kommende direktion:

Torben Paulin, født 1965
HD samt ADB fra CFL
Ansat i BoConcept siden 1994 og har siden 2003 været Retail & Salgsdirektør
10 år hos PLUS A/S - bl.a. som eksportchef
Andre ledelseshverv:
Merton A/S (bestyrelsesmedlem)
Olitec Packaging Solutions A/S (bestyrelsesformand)

Troels Dyrup Petersen, født 1961
P-ingeniør, HD-O