Påtale til Beierholm

København, 9. maj 2012

Køb af kapitalandel og offentliggørelse af årsrapport

NASDAQ OMX København har over for Beierholm A/S påtalt, at denne i sin egenskab af Certified Adviser for et selskab, ikke i tilstrækkelig grad sikrede, at selskabet havde overholdt sine oplysningsforpligtelser, og således;

• ikke offentliggjorde relevante detaljer om købet af kapitalandelen herunder som minimum købspris, finansieringsforhold samt effekten på selskabets resultatforventninger for 2012
  • ikke offentliggjorde årsrapporten for 2011 straks efter den var blevet godkendt af selskabets bestyrelse
  • ikke offentliggjorde årsrapporten indenfor fristen for offentliggørelse, som er tre måneder efter regnskabsperiodens udløb

Den fulde afgørelse er tilgængelig i Afgørelser & Udtalelser på følgende link: http://www.nasdaqomx.com/listing/europe/surveillance/copenhagen

Med henblik på at sikre større åbenhed om børsens afgørelser offentliggøres afgørelser om påtale eller afgift truffet af børsen med udstederens identitet. Sanktioner af overtrædelser på First North fremgår af Regelsæt for First North punkt 7.2.1 (e) og punkt 7.1 (c). I tilfælde af, at et selskab optaget til handel på First North overtræder Regelsættet, kan børsen give selskabet en påtale, som børsen skal offentliggøre. I tilfælde af at en Certified Adviser overtræder Regelsættet, kan børsen give Certified Adviser en påtale, som børsen kan offentliggøre.

For yderligere information kontakt: Helene Gaustad Jeppesen, Surveillance, tlf. 33 93 33 66