Meddelelse nr. 127

09. maj 2012

Meddelelse nr. 127

Periodemeddelelse 3. kvartal 2011/12

Bestyrelsen for Rovsing A/S har godkendt Selskabets periodemeddelelse for 3. kvartal (1. juli 2011 – 31. marts 2012) for regnskabsåret 2011/12. Periodemeddelelsen er ikke revideret.

De væsentligste begivenheder i 3. kvartal 2010/12 er:

• Periodens brutto omsætning blev DKK 15,2 mio. med et resultat af primær drift (EBIT) på minus DKK 1,1 mio.

• For regnskabsåret 2011/12 forventes en omsætning i området DKK 22-24 mio. og et positivt resultat af primær drift (EBIT).

• I kvartalet hentede Rovsing ordrer for samlet ca. 16,7 mio. kr. for deltagelse i driften af den europæiske rumbase i Kourou, Fransk Guyane.

• Efter kvartalets afslutning har Rovsing hentet en kontrakt på ca. 7,4 mio. kr. fra European Space Agency til medfinansiering af Rovsings udviklingsprogram for udvikling af standard gensælgelige produkter til det globale rumfartsmarked.

Finansiel udvikling

I perioden 1. juli 2011 til 31. marts 2012 blev brutto omsætningen DKK 15,2 mio., mens resultat af primær drift (EBIT) blev minus DKK 1,1 mio.

Forventninger til hele regnskabsåret 2011/12

For regnskabsåret 2011/12 er forventningerne en omsætning i området DKK 22-24 mio. og et positivt resultat af primær drift (EBIT).

Forventninger til det kommende regnskabsår 2012/13

For det kommende regnskabsår 2012/13 forventes et positivt driftsresultat, samt en stigning i omsætningen.

Markedsudvikling

Rovsing har fortsat sine aktiviteter inden for forretningsområderne Space og Transportation.

Space

Selskabet har fortsat udviklingen af en række nye genanvendelige standardprodukter til det globale rumfartsmarked. Disse ligger inden for området Power Supply SCOE systemer, der anvendes til test af satellitters strømforsyningssystemer. Den første leverance baseret på disse nye produkter har fundet sted til test af Sentinel-1 satellitten. Ved udgangen af kalenderåret 2012 forventes det sidste produkt i den samlede serie af nye produkter færdigt til salg. Hermed afsluttes et produktudviklingsprogram til et pænt tocifret millionbeløb. De nye standardprodukter udgør hovedhjørnestenen i Rovsings globale vækstplaner inden for rumfartsindustrien.

Rovsings leverance til test af Sentinel-1 satellitten, som i høj grad er baseret på Rovsings nye standard produkter

Transportation

Rovsing har over de sidste tre år skabt sig et godt navn inden for den tyske bilindustri, og referencerne omfatter så betydningsfulde spillere som BMW, Volkswagen, TRW, Delphi Diesel Systems, HELLA, Knorr-Bremse og Valeo. Vore leverancer omfatter konsulentydelser inden for udvikling af kritisk software samt rådgivning inden for metoder, procedurer og værktøjer for udvikling af kritisk software. Dermed har selskabet opfyldt den første del af sin strategi inden for dette markedssegment.

Rovsings forretningsplan inden for den tyske bilindustri er udarbejdet med rådgivning fra erfarne tidligere topledere fra den tyske automobilindustri, som er tilknyttet selskabet, og omfatter konsulentydelser inden for kritisk software udvikling i overensstemmelse med ”Functional Safety” standarden ISI 26262.

Om Rovsing

Rovsing leverer produkter, systemer og software til rumfartsindustrien og yder inden for udvikling af sikkerhedskritisk software konsulentbistand til automobilindustrien. Konsulentydelserne vedrører metoder, procedurer og værktøjer for udvikling af sikkerhedskritisk software samt assistance i udvikling af software i overensstemmelse med ”Functional Safety” standarden ISO 26262. Selskabets kunder er store globale spillere inden for rumfarts- og automobilindustrien. Selskabets vækststrategi omfatter salg af standard produkter til den globale rumfartsindustri samt salg af konsulentydelser til automobilindustrien, hvor der i stigende grad er behov for Rovsings kompetencer.

www.rovsing.dk

Søren A. Rasmussen, adm. direktør