CORRECTION: Påtale til Danventures

København, 9. maj 2012

Køb af kapitalandel og offentliggørelse af årsrapport

NASDAQ OMX København har over for Danventures A/S påtalt, at selskabet ikke offentliggjorde relevante detaljer om købet af en kapitalandel, herunder som minimum købspris, finansiering og effekten på selskabets resultatforventninger for 2012 i forbindelse med offentliggørelsen af købet af kapitalandelen.

Endvidere anmodede børsen selskabet om hurtigst muligt at offentliggøre de relevante oplysninger om transaktionen.

NASDAQ OMX København har endvidere påtalt, at selskabet ikke offentliggjorde årsrapporten for 2011 straks efter den var blevet godkendt af selskabets bestyrelse jf. punkt 4.6 (a) i Regelsæt for First North, samt at selskabet ikke offentliggjorde årsrapporten inden for fristen, som er tre måneder efter regnskabsperiodens udløb jf. punkt 4.6 (c) i Regelsæt for First North.

Den fulde afgørelse er tilgængelig i Afgørelser & Udtalelser på følgende link: http://www.nasdaqomx.com/listing/europe/surveillance/copenhagen

Med henblik på at sikre større åbenhed om børsens afgørelser offentliggøres afgørelser om påtale eller afgift truffet af børsen med udstederens identitet. Sanktioner af overtrædelser på First North fremgår af Regelsæt for First North punkt 7.2.1 (e) og punkt 7.1 (c). I tilfælde af, at et selskab optaget til handel på First North overtræder Regelsættet, kan børsen give selskabet en påtale, som børsen skal offentliggøre.

For yderligere information kontakt: Helene Gaustad Jeppesen, Surveillance, tlf. 33 93 33 66