SIEVI CAPITAL OYJ MYI SIEVIN KIINTEISTÖN SCANFIL EMS OY:LLE

SIEVI CAPITAL OYJ          PÖRSSITIEDOTE      11.5.2012  KLO 14.30

SIEVI CAPITAL OYJ MYI SIEVIN KIINTEISTÖN SCANFIL EMS OY:LLE

Sievi Capital Oyj on myynyt Scanfil Oyj:n tytäryhtiö Scanfil EMS Oy:lle Sievissä sijaitsevat yhteensä 26 000 neliömetrin tuotanto- ja toimistotilat sekä 19,3 hehtaarin tontin. Scanfil EMS Oy on aikaisemmin toiminut ko. tiloissa vuokralaisena. Kauppahinta on 4,2 milj. euroa ja Sievi Capital Oyj kirjaa myynnistä 0,9 milj. euron verotettavan myyntivoiton toiselle neljännekselle.

Kiinteistökaupalla ei ole vaikutusta Sievi Capital Oyj:n vuotta 2012 koskevaan näkymään.

SIEVI CAPITAL OYJ

Jorma J. Takanen

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Jorma J. Takanen

JAKELU     NASDAQ OMX, Helsinki
           www.sievicapital.com

Sievi Capital -konserni on sijoitusyhtiö, jonka tavoitteena on hallinnoida yhtiön varoja tehokkaasti ja tuottavasti riskejä hajauttamalla ja etsimällä näillä toimenpiteillä uusia kasvumahdollisuuksia.

Sievi Capital -konsernin osakkuusyhtiöt:

Kitron ASA (KIT) (Sievi Capital Oyj:n omistusosuus 32,96 %) on norjalainen pörssinoteerattu sopimusvalmistaja, joka toimii viidellä eri asiakassegmentillä, joita ovat meri- ja öljyteollisuus, perusteollisuus, puolustusvälineteollisuus, sairaala- ja terveydenhuoltolaiteteollisuus sekä data- ja telekommunikaatioteollisuus. Kitronilla on tehtaita ja tuotantoa Norjan ohella, Ruotsissa, Liettuassa, Saksassa, Kiinassa ja vuoden 2011 alusta myös Yhdysvalloissa. Kitron ASA:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1 643,9 milj. Norjan kruunua (n. 204,8 milj. euroa). www.kitron.com

iLOQ Oy (Sievi Capital Oyj:n omistusosuus 23 %) kehittää, valmistaa ja markkinoi innovatiivisia, korkean turvallisuustason elektronisia ja paristovapaita lukitusratkaisuja, jotka yhdistävät nykyaikaisen mekatroniikan sekä tietoliikenne- ja ohjelmistoteknologian. iLOQ Oy:n kehittämän iLOQ S10 tuotekonseptin toimivuus ja sen tuottama asiakaslisäarvo on todistettu hyväksi saavuttamalla merkittävää kasvua ja asiakkuuksia Suomen lukkomarkkinassa. Yhtiö on rakentanut kasvukeskukset ja isoimmat kaupungit kattavan jälleenmyyjäverkoston Suomeen. www.iloq.fi

IonPhasE Oy (Sievi Capital Oyj:n omistusosuus 35,75 %) kehittää ja valmistaa korkealuokkaisia puolijohtavia polymeerejä, jotka auttavat hallitsemaan muovituotteiden staattista pintasähköisyyttä. IonPhasE:n tuotteita hyödynnetään eri teollisuuden aloilla kuten kemian-, auto- ja tietoliikenneteollisuudessa sekä kuluttajaelektroniikassa. Patentoituun omaan teknologiaan perustuen IonPhasE valmistaa IonPhasE IPE polymeerejä. www.ionphase.fi

Panphonics Oy (Sievi Capital Oyj:n omistusosuus 40 %) on johtava suuntaavaan ääniteknologiaan perustuvien tuotteiden valmistaja. Panphonics valmistaa omaan patentoituun suuntaavan äänentoiston teknologiaan perustuvia ratkaisuja akustisesti vaativiin sovellutuksiin. Yhtiön SoundShower -kaiutinratkaisuja käytettään mm. pankeissa, kauppapaikkakohtaisissa mainosjärjestelmissä, informaatiokioskeissa ja toimistoissa. Panphonics toimii myös tasoääniteknologian komponenttivalmistajana ja teknologialisensioijana toisille teollisille valmistajille. www.panphonics.com

Lisäksi Sievi Capital Oyj:n omistusosuus Lännen Tehtaat Oyj:stä on 8,6 %. Lännen tehtaat on elintarviketeollisuusyhtiö, jonka osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Konsernin liiketoiminta-alueita ovat pakasteliiketoiminta, kalaliiketoiminta sekä vilja- ja öljykasviliiketoiminta. Lännen Tehtaat toimii pohjoisen Itämeren alueella. www.lannen.fi