PANDORA UDNÆVNER NY CHEF FOR SINE AKTIVITETER I AUSTRALIEN OG NEW ZEALAND

PANDORA A/S har i dag udnævnt David Allen (42) som ny President for PANDORA Australia med ansvaret for PANDORAs kommercielle aktiviteter i Australien, New Zealand og Stillehavsøerne. David Allen, som siden oktober 2011 har været Vice President Sales, vil fremover rapportere til PANDORA CEO Björn Gulden. Ændringen træder i kraft den 1. juli 2012.

David Allen har en baggrund i den australske detailsektor, hvor han tidligere har arbejdet for veletablerede detailkæder som Pretty Girl Fashion Group, Woolworth Group og Colorado Group repræsenterende en bred vifte af brands inden for beklædning, sko og elektronik.

“David Allen bringer indgående detailerfaring og en energifyldt ledelsesstil med sig ind i Global Management teamet, og jeg ser frem til at arbejde sammen med ham. Jeg er overbevist om, at David har de rette såvel personlige som professionelle egenskaber til at bringe PANDORA et succesfuldt skridt videre i denne region,” siger PANDORAs CEO Björn Gulden.

David Allen afløser Karin Adcock på posten som President for PANDORA Australia, der som uafhængig distributør i 2004 grundlagde PANDORAs kommercielle tilstedeværelse i regionen for senere i 2010 at slutte sig til PANDORA Group som et fuldt ejet datterselskab.

Under Karin Adcocks ledelse er PANDORA vokset til et af Australiens mest anerkendte brands inden for ægte smykker med et landsdækkende distributionsnetværk og en brand awereness helt i top inden for kernemålgruppen. I årene hos PANDORA har Karin Adcocks forbilledlige og dybt engagerede ledelsesstil skabt hende et omdømme som en af de mest respekterede kvinder i australsk erhvervsliv, belønnet for sin entreprenørånd og senest modtager af prisen for 2011 Employer of Choice (<1,000 medarbejdere) i den australske prisuddeling HR Awards.

”Efter otte år i spidsen for det team, der har gjort PANDORA til den forretning, det er i dag, har jeg besluttet, at det er tid til forandring. Jeg har behov for at træde tilbage for at genskabe balancen mellem arbejde og fritid og tage min fremtid op til vurdering. Jeg er meget tryg ved at overdrage ansvaret til David, og jeg er helt overbevist om, at han vil være en fantastisk leder for vores brand i Australien,” siger Karin Adcock.

Karin Adcock forlader den daglige drift, men fortsætter i rollen som formand for PANDORA Australias Advisory Board samt for PANDORAs Franchise Advisory Council for selskabets aktiviteter i Australien og New Zealand. Derudover vil hun fremover varetage rollen som ambassadør for PANDORA i regionen og repræsentere brandet ved forskellige lejligheder.

“Karin Adcock er kulturbærer af PANDORAs brand. Hun har spillet en afgørende rolle i den succesfulde udvikling af PANDORA i Australien og New Zealand, og hun har bidraget væsentligt til at gøre PANDORA til et af verdens største smykkebrands. Jeg har stor respekt for Karins beslutning om at træde tilbage fra den daglige drift, og jeg er meget glad for, at vi fortsat vil kunne trække på hendes store erfaring og viden om det australske detailområde for smykker. Jeg ser frem til at kunne benytte Karin som betroet rådgiver både i spørgsmål om vores forretning i Australien og om PANDORA brandet generelt,” siger Björn Gulden.

OM PANDORA

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle metaller til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 65 lande fordelt på seks kontinenter via over 10.000 forhandlere, herunder omkring 700 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 5.300 medarbejdere, hvoraf 3.600 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen i Danmark. I 2011 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 6,7 mia. (ca. EUR 893 mio.). For yderligere oplysninger, se www.pandoragroup.com

For yderligere information kontakt venligst:

Kasper Riis, VP Group Communications
Mobil 3035 6728