Auriga, Indberetning af primær insiders transaktion med Auriga-værdipapirer

Auriga Industries A/S, Harboøre, Danmark, 2012-05-31 13:49 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr. 12/2012

31. maj 2012

Indberetning af primær insiders transaktion med Auriga-værdipapirer

I henhold til Værdipapirhandelslovens § 28a skal Auriga indberette oplysninger om primære insideres transaktioner med Auriga-aktier og tilknyttede værdipapirer.

Opgørelsen er baseret på den primære insiders indberetning til Auriga.

Navn Lars Hvidtfeldt
Stilling Bestyrelsesmedlem
Udsteder Auriga Industries A/S
Fondskode DK0010233816
Værdipapirets betegnelse Aktier
Transaktionens karakter Køb
Handelsdato 30. maj 2012
Marked, hvor transaktionen er gennemført NASDAQ OMX Copenhagen
Antal handlede værdipapirer 1.206 stk.
Kursværdi i DKK af handlede værdipapirer DKK 89.244,00

Primære insidere er defineret som bestyrelsen og direktionen i Auriga Industries A/S samt deres nærtstående/juridiske personer, dvs. ægtefælle eller samlever, hjemme­boende børn samt selskaber, hvori den primære insider har kontrollerende kapital­andel.

Auriga udsendte den 23. maj 2012 sin delårsrapport for 1. kvartal 2012. I henhold til selskabets interne regler er handelsvinduet for insideres handel med Auriga-aktier åbent i 4 uger, dvs. til og med den 20. juni 2012.

AURIGA INDUSTRIES A/S

Tlf. 7010 70 30

investor@auriga.dk

www.auriga.dk

Fakta om Auriga

Auriga Industries A/S er det børsnoterede moderselskab til Cheminova A/S, som er det 100% ejede drifts­selskab med hovedkontor i Danmark. Cheminova udvikler, producerer og markedsfører kemisk plante­beskyttelse. Alle aktiviteter sker under hensyn til miljøet og stigende krav til bæredygtighed. Produkterne sælges i mere end 100 lande, og eksport­andelen er ca. 99%. Koncernen havde i 2011 en omsætning på ca. DKK 5,7 mia. og beskæftiger godt 2.100 medarbejdere i en global organisation med datterselskaber i 23 lande.