NY KONCEPTBUTIK I VENEDIG UNDERSTREGER PANDORAS AMBITIONER I ITALIEN

5. juni 2012

PANDORAs ekspansion på et af selskabets nye nøglemarkeder, Italien, tager i dag et vigtigt skridt fremad med indvielsen i Venedig af den første italienske konceptbutik ejet og drevet af PANDORA. Senere på måneden følger yderligere tre konceptbutikker i Rom, Milano og Bergamo.

Italien er med en anslået detailværdi på mere end EUR 5,5 milliarder Europas største marked for ægte smykker, og åbningen af konceptbutikkerne i Italien understreger, hvor vigtigt dette marked er for PANDORA.

Landechef for PANDORA i Italien, Massimo Basei, siger: ”I Venedig optræder romantik og elegante brands side om side, med en af verdens mest ikoniske kulisser som baggrund, og det er med stolthed, at vi slår dørene op til den nye PANDORA konceptbutik her. PANDORA er allerede nu stærkt repræsenteret i Italien, og vi har fuld tillid til, at vores investering i yderligere ekspansion vil være med til at gøre Europas vigtigste smykkemarked til et af PANDORAs stærkeste nye markeder.”

PANDORA etablerede sig på det italienske marked i juli 2010 og havde sidste år i selskabets første hele år i Italien tocifret vækst. Selskabets strategi i Italien er at udnytte det store, veletablerede netværk af multi-brand smykkeforhandlere, og PANDORAs produkter sælges i dag gennem mere end 900 multi-brand butikker over hele landet. Dette understøttes af en række nye konceptbutikker – et vigtigt udstillingsvindue og et stort skridt i den fortsatte udvikling af PANDORA-brandet i Italien.

I løbet af 2012 forventer PANDORA at åbne mindst 135 nye konceptbutikker og shop-in-shops på sine vigtige nye markeder: Italien, Frankrig, Rusland og Asien.

OM PANDORA

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 65 lande fordelt på seks kontinenter via over 10.000 forhandlere, herunder omkring 700 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 5.300 medarbejdere, hvoraf 3.600 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen i Danmark. I 2011 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 6,7 mia. (ca. EUR 893 mio.). For yderligere oplysninger, se www.pandoragroup.com

For yderligere information, kontakt venligst:

Kasper Riis, VP Group Communications
Mobil 3035 6728