Operativ uppdatering maj 2012

Alliance Oil Companys genomsnittliga råoljeproduktion i maj 2012 uppgick till 54 422 fat per dag. Under årets första fem månader producerades totalt 8,4 miljoner fat råolja (6,7 miljoner fat under de fem första månaderna 2011). Vid Khabarovskraffinaderiet raffinerades preliminärt 81 946 fat per dag under maj 2012. Under årets första fem månader raffinerades totalt 11,5 miljoner fat råolja (10,7 miljoner fat under de fem första månaderna 2011).

Preliminära operativa resultat i fat per dag:

Upstream Downstream
2012 Produktion Råoljeförsäljning Raffinering Oljeproduktsförsäljning
januari 59 421 56 734 77 531 65 865
februari 55 187 54 444 78 390 77 634
mars 54 481 49 752 69 129 69 377
april 52 918 52 297 70 888 72 625
maj 54 422 53 689 81 946 93 600

Vid Kolvinskoyefältet producerades i genomsnitt 13 309 fat per dag och totalt 0,4 miljoner fat under maj 2012.

Operativ uppdatering för juni 2012 och för det andra kvartalet 2012 publiceras den 10 juli 2012.

För ytterligare information:

Arsen Idrisov, VD, Alliance Oil Company Ltd., tel. +7 (495) 777 18 08
Eric Forss, Styrelseordförande, Alliance Oil Company Ltd., tel. (08) 611 49 90

Besök även: www.allianceoilco.com

Alliance Oil Company Ltd är ett ledande självständigt oljeföretag med en vertikalt integrerad verksamhet i Ryssland och Kazakstan. Alliance Oil Company har idag bevisade och sannolika oljereserver om 648 miljoner fat och downstreamverksamhet som inkluderar raffinaderiet i Khabarovsk och ett ledande nätverk av bensinstationer och oljeproduktsdepåer i ryska Fjärran Östern. Bolagets depåbevis handlas på NASDAQ OMX Nordic under symbolen AOIL.