Comptel alentaa vuoden 2012 näkymiään

Comptel Oyj                            Pörssitiedote 15.6.2012 klo 11.30

Comptel alentaa vuoden 2012 näkymiään

Comptel alentaa huhtikuussa antamaansa arviota vuoden 2012 tuloksesta odotettua heikomman toisen vuosineljänneksen liikevaihto- ja kulukehityksen vuoksi. Comptelin vuoden 2012 liiketuloksen ilman kertaluonteisia eriä arvioidaan jäävän 0 - 5 prosenttiin liikevaihdosta. Arvonalentumistappion ja kertaluonteisten erien takia liiketuloksen ennakoidaan jäävän negatiiviseksi. Liikevaihdon arvioidaan kasvavan noin 10 prosenttia vuodesta 2011.

Aiemmin liikevaihdon arvioitiin kasvavan vuonna 2012 yli 10 prosenttia edellisvuodesta. Liiketuloksen arvioitiin jäävän negatiiviseksi arvonalentumistappion takia ja liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä ennakoitiin olevan 5 - 10 prosenttia liikevaihdosta.

Kuluvan toisen vuosineljänneksen liiketulosta rasittavat projektitoimituksiin ja markkinointipanostuksiin liittyvät kustannukset sekä luottotappiovarauksen kasvu. Liikevaihto lisenssimyynnistä jää heikoksi.

Comptel aloittaa toimenpiteet kannattavuutensa parantamiseksi. Yhtiö tavoittelee vuositasolla noin 10 miljoonan euron kulusäästöjä. Yhtiö jatkaa panostuksia strategiansa mukaisiin painopistealueisiin.

COMPTEL OYJ
Juhani Hintikka

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Juhani Hintikka, puh. (09) 700 1131

Jakelu:
www.comptel.com

Vuodesta 1986 alkaen Comptel on auttanut 280 teleoperaattoria 85 maassa täyttämään yli miljardin tilaajan monipuolistuvia viestintätarpeita. Comptelin ratkaisut perustuvat tietoliikenneverkon tapahtumien prosessointiin, analysointiin ja johtamiseen reaaliaikaisiksi toimenpiteiksi. Palvelutoimitusprosessin, laskutustietojen keruun, veloituksen ja käytönhallinnan sekä ennakoivan analytiikan tuotteet ja palvelut auttavat operaattoreita lisäämään liikevaihtoaan sekä alentamaan kustannuksiaan ja asiakasvaihtuvuuttaan sitouttamalla asiakkaita palveluiden käyttöön. Comptelin palveluksessa on maailmanlaajuisesti 700 asiantuntijaa ja yhtiön liikevaihto oli 77 miljoonaa euroa vuonna 2011. www.comptel.com