YIT tehostaa Finnairin kiinteistöjen ylläpitoa

Helsinki, 2012-06-20 13:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- YIT OYJ                                  LEHDISTÖTIEDOTE                                      20.6.2012 klo 14:00

YIT TEHOSTAA FINNAIRIN KIINTEISTÖJEN YLLÄPITOA

YIT ja Finnair jatkavat yhteistyötään Finnairin toimitilapalveluiden sekä kiinteistöjen teknisen ylläpidon tehostamiseksi. Yhtiöt allekirjoittivat tänään uudistetun palvelusopimuksen, joka ulottuu vuoden 2014 loppuun saakka. Sopimus koskee kaikkiaan noin 250 000 kiinteistöneliötä Helsinki-Vantaan lentoaseman alueella.

Uudistetulla sopimuksella tavoitellaan merkittäviä säästöjä kiinteistöjen palveluiden johtamisessa, kunnossapidossa sekä energiatehokkuuden hallinnassa. Toimenpiteillä tuetaan Finnairin säästöohjelmaa.

Kiinteistövalvomolla lisää tehokkuutta tekniseen ylläpitoon

- Finnairin kiinteistöjen talotekniset järjestelmät liitetään YIT:n kiinteistövalvomoon, josta niiden käyttöä ja laitteiden toimintaa pystytään etäkäytöllä valvomaan. Näin häiriöihin päästään puuttumaan mahdollisimman nopeasti. Taloteknistä huoltoa ja kiinteistöjen energiankäyttöä pystytään tehostamaan ja kohdentamaan kiinteistöjen etävalvonnasta saadun mittaustiedon perusteella, liiketoimintaryhmänjohtaja Pekka Pöykkö YIT:stä kertoo.

- Sopimuksen mukainen kustannustehokas yhteistyö YIT:n kanssa jatkuu. Yhteistyömme on kestänyt jo yli viisi vuotta ja arvostamme YIT:n panosta ja aktiivisuutta, kun edelleen voimassa olevaa sopimusta on uudistettu pysyvien kustannussäästöjen aikaansaamiseksi.  Laadukas ja ammattimainen toiminta sekä sopimukseen sisältyvien palveluiden manageeraus ovat jatkossakin tekijöitä, joita kumppanuudessamme arvostamme, toteaa sopimuksesta vastaava apulaisjohtaja Pekka Kuosmanen Finnair Facilities Management Oy:stä.

YIT Kiinteistöteknisten palveluiden ja Finnairin yhteistyö kiinteistöjen teknisessä ylläpidossa on alkanut jo vuonna 2006. YIT vastaa Helsinki-Vantaan lentoaseman alueella sijaitsevien Finnairin kiinteistöjen kiinteistö- ja toimitilapalveluista sekä energian hallinnasta. Palveluilla varmistetaan kiinteistöjen jokapäiväinen käytettävyys, energiatehokkuus sekä kiinteistöjen omistaja-arvon säilyminen Finnairin oman kiinteistöstrategian mukaisesti.

Lisätietoja:
Pekka Pöykkö, liiketoimintaryhmänjohtaja, YIT Kiinteistötekniikka Oy, puh. 0400 618 151, pekka.poykko@yit.fi
Pekka Kuosmanen, apulaisjohtaja, Finnair Facilities Management Oy, puh. 0400 453 698, pekka.kuosmanen@finnair.com

YIT OYJ

Kristina Broman
Vt. viestintäjohtaja

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi