Exiqon A/S udbyder op til 1.805.056 nye aktier i en rettet emission til markedskurs

MÅ IKKE OFFENTLIGGØRES ELLER UDLEVERES, DIREKTE ELLER INDIREKTE, I ELLER TIL USA, AUSTRALIEN, CANADA, JAPAN ELLER SYDAFRIKA

Bestyrelsen for Exiqon A/S (NASDAQ OMX Copenhagen A/S: “EXQ”) har i dag besluttet at udbyde op til 1.805.056 nye aktier à nominelt DKK 1 til markedskurs gennem en såkaldt accelereret bookbuilding-proces.

Udbuddet udgør ca. 5 % af selskabets nuværende aktiekapital på DKK 35.069.026. Bruttoprovenuet forventes at beløbe sig til omkring DKK 15 mio.

De nye aktier vil blive udbudt til nye såvel som eksisterende investorer fra Danmark og udlandet i en rettet emission uden fortegningsret for Exiqons eksisterende aktionærer.

Bookbuilding-processen begynder straks, og resultatet af udbuddet, udbudskursen og tildelingen forventes offentliggjort snarest muligt efter afslutningen af bookbuilding-processen.

Ved overtegning fordeles de udbudte aktier individuelt.

Beslutningen om udstedelse af op til 1.805.056 nye aktier à nominelt DKK 1 i en rettet emission er truffet i henhold til pkt. 3b1 i Exiqons vedtægter i henhold til hvilken, bestyrelsen er bemyndiget til at foretage kapitalforhøjelser.

Ved tegning af samtlige nye aktier vil den samlede aktiekapital i Exiqon udgøre nominelt DKK 36.874.082 fordelt på aktier à DKK 1.

De nye aktier vil være omsætningspapirer udstedt på navn. Aktierne vil ikke være underlagt nogen omsætningsbegrænsninger. Aktierne vil i enhver henseende have samme rettigheder som de eksisterende aktier, herunder ret til eventuelt udbytte for regnskabsåret 2012 samt øvrige rettigheder fra og med registrering af kapitalforhøjelsen i Erhvervsstyrelsen, der forventes at finde sted den 27. juni 2012.

Anvendelse af provenu
Provenuet vil blive anvendt til at styrke Exiqons kapitalressourcer.

Optagelse til handel og officiel notering
De nye aktier vil blive udstedt i den midlertidige ISIN-kode DK0060442630. Der er ikke søgt om optagelse til handel og officiel notering af aktierne i den midlertidige ISIN, der alene vil blive registreret i VP Securities A/S. Den midlertidige ISIN-kode vil blive sammenlagt med den eksisterende ISIN kode for de eksisterende aktier, DK0060077758, hurtigst muligt efter registrering af kapitalforhøjelsen i Erhvervsstyrelsen, hvilket forventes at ske den 27. juni 2012. De nye aktier forventes optaget til handel og officiel notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S fra den 27. juni 2012.

Handelsbanken Capital Markets agerer som finansiel rådgiver i forbindelse med denne transaktion.

Lars Kongsbak, President & CEO, tlf. +45 4566 0888 (mobil: +45 4090 2101)
Hans Henrik Chrois Christensen, CFO, tlf. +45 4566 0888 (mobil: +45 4090 2131)