Metsä Woodin Kuningaspaneeli esillä Lappeenrannan loma-asuntomessuilla

Metsä Wood lehdistötiedote 25.6.2012

Metsä Woodin toimittama Kuningaspaneeli®-julkisivuverhous on esillä Lappeenrannan loma-asuntomessujen lämpökeskuksessa. Alueellisen uusiutuvan energian lämpökeskuksen toteuttaa Lappeenrannan Energia Oy:lle uusiutuvan energian kokonaistoimittaja One1 Oy.

Kuningaspaneeli on Metsä Woodin Kuningaspalkki®-liimapuusta valmistama järeä ja näyttävä ulkoverhouspaneeli. Paneelin poikkileikkaus on 42 x 312 mm ja maksimipituus 12 metriä, joten sillä saadaan yhtämittaista pintaa jopa 12 metriä kerralla. Paneeli on lisäksi saatavana määrämittaan sahattuna.

”Valitsimme ulkoverhoukseen Kuningaspaneelin, koska se on ulkonäöltään korkealaatuinen ja kestävä tuote”, kohteen suunnitellut rakennusarkkitehti Tuomo Sinkko Arkkitehtitoimisto Ark’idea Oy:stä kertoo. ”Lopputuloksena meillä on rakennus, joka sopii hyvin ympäristöönsä”, lisää johtaja Jukka Bergman One1 Oy:stä.

Kuningaspaneelia on käytetty niin teollisuusrakennuksien kuin liike-, koulu- ja asuinrakennuksien julkisivussa. Merkittäviä referenssejä ovat esimerkiksi Tommi Mäkinen Racing Oy:n toimitila Jyväskylässä ja Lammin liikuntakeskus Hämeenlinnassa. Myös Helsingin Viikkiin parhaillaan rakennettavat puukerrostalot ja FMO Tapiola -toimistorakennus Espoossa on verhoiltu Kuningaspaneelilla.

Maalämpöä, aurinkoenergiaa ja maakaasua hyödyntävä lähilämpökeskus on messualueen tutustumiskohde numero 21 ja löytyy alueen pääportin tuntumasta. Lämpökeskuksen yhteydessä on One1:n toimintaa ja kumppaneita esittelevä infopiste.

Muista Metsä Woodin tuotteista messuilla on esillä myös tuoteuutuus, harmaa MicroShield-terassilauta Puutalokympin messukohteessa numero 12.

Lappeenrannan loma-asuntomessut ovat yleisölle avoinna Lappeenrannan Rauhan alueella 25.6.–8.7.2012.

Lisätietoja:
Esa Kosonen, johtaja, Metsä Wood, puh. 050 598 9562
Hanna Virtanen, markkinointisuunnittelija, Metsä Wood, puh. 050 598 7281

Lämpölaitoksen kuvat loma-asuntomessuilta:

Lisätietoa Kuningaspaneelista:

Kuningaspaneelilla toteutettuja referenssejä, kuvat ladattavissa Metsä Groupin datapankista:

Lisätietoa MicroShield terassilaudasta:

One1, uusiutuvan energian alueellisten ratkaisuiden kokonaistoimittaja: http://www.one1.fi/fi

www.metsawood.fi

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ekotehokkaita puupohjaisia ratkaisuja teollisen rakentamisen, teollisuusasiakkaiden sekä kodin ja asumisen tarpeisiin. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoismaisesta puuraaka-aineesta. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2011 oli 940 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 2 900 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.